Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na přivaděči v Ostravě musí jet řidiči třicítkou. „Očesali“ ho zloději

  12:49aktualizováno  12:49
Šlápnout na brzdu musí řidiči při jízdě po novém přivaděči na dálnici D1 v Ostravě-Přívoze. Mnozí nechápou proč, neboť na silnici se nestaví, ani tam není upozornění na nerovnosti vozovky. Důvodem jsou zloději, kteří z cesty už v srpnu ukradli mostní závěry a kovové součásti ve velkém kradou i dál.

Takto vypadala jedna z částí dálničního přivaděče v ulici Místecká před dokončením stavby. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Doslova nájezdy pořádají zloději na nový dálniční přivaděč v ulici Místecká. Během posledních týdnů si ze zdejšího mostu o délce několika set metrů odnesli takřka vše kovové, co se dalo odcizit. Na záležitost upozornil Moravskoslezský deník.

"Krádeže jsme zaznamenali už v době výstavby nového úseku silnice I/56. Ztrácel se stavební materiál, poškozovaly a vykrádaly se stavební stroje, kradla se nafta," říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová.

První týden v srpnu si pracovníci ŘSD všimli, že ze silnice někdo ukradl mostní závěry a přivolali policii.

Tím ale krádeže zdaleka neskončily. "I přes častější kontroly policie bylo postupně ukradeno asi pětadvacet dilatačních třmenů, pětaosmdesát procent spodních dorazů, římsový doraz včetně podpěry a silentbloku, třmen včetně tlačného ložiska, spojovací materiál jako šrouby, matice a další součásti," jmenuje Nina Ledvinová.

Škoda? Půl milionu korun

A jak dodává, teď se zloději zaměřují na chráničky kabelů veřejného osvětlení. Škodu zástupci ŘSD předběžně vyčíslili na půl milionu korun a v současnosti shánějí firmu, která vyrobí náhradní součásti silnice.

"Jelikož se jedná o výrobky na zakázku, čekací doba je v řádu měsíců," říká mluvčí ŘSD. A měsíce tedy zřejmě potrvá i snížení rychlosti na přivaděči.

"Dokud se nevyrobí nové závěry, rychlost bude muset být snížena," potvrzuje i šéf ostravské pobočky ŘSD Lubomír Hýbl.

Křišťálová lupa

Řidiči, kteří teď při jízdě po přivaděči musí šlápnout na brzdu, podle něj můžou v klidu. Dilatační závěry nemají vliv na stabilitu mostu, slouží pro tlumení tlaku.

Krádeže komponentů silnice štvou třeba i Dalimila Friče z Centra bezpečné jízdy, které sídlí v Ostravě-Přívoze. Už před časem ho nadzvedlo, že někdo zničil zdejší nové protihlukové stěny a odnesl jejich kovové rámy.

"Osobně mi vadí, že když se vybuduje nová komunikace, je na ní nový kruháč, protihlukové stěny ze skla a vypadá to dobře, záhy se najde parta lidí, kteří zrovna potřebují kovové rámy daných stěn a vymlátí z nich sklo. Tihle lidi nepatří ani do Přívozu ani do společnosti, mám v tomto ohledu poměrně příkrý názor," říká Dalimil Frič.

Jak přitom dodává Nina Ledvinová, mezi problémy v úseku nové silnice nepatří jen krádeže.

"Zaznamenali jsem například i úmyslné založení požáru v kabelových trasách zavěšených pod mosty, v rozvaděčích veřejného osvětlení nebo v technologickém objektu."



Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.