K verzi s devíti stanicemi se nyní město přiklání kvůli lepší dostupnosti starého letiště, odkud létají některé cestovní kanceláře. A do práce se snadněji dostanou pracovníci letiště.
Jak budou vypadat nové stanice metra podívejte se na fotografie |
"Nová stanice metra by měla určitě význam. Pro zaměstnance letiště by byla velkým přínosem. Lidí, kterých se to týká, není málo," vysvětluje Šteiner.
Cestující se metrem na Ruzyň poprvé svezou pravděpodobně v roce 2016. Práce na výstavbě téměř třináctikilometrového úseku začnou za dva roky a vyjdou na zhruba 40 miliard korun.
O kolik se stavba prodraží, pokud dělníci postaví o jednu stanici navíc, zatím není jasné.
"V současné chvíli je to předčasná otázka, ale nepředpokládám, že by zvýšení nákladů bylo v případě výstavby další stanice nějak dramatické," je přesvědčen radní Šteiner.
Devět miliard od Unie
Na prodloužení metra z Dejvic na letiště dostane Praha "příspěvek" z Evropské unie. Získá zhruba devět miliard korun a peníze jsou určeny přímo na výstavbu dopravní infrastruktury v české metropoli.
V první etapě, která začne zřejmě v roce 2009, vyhloubí dělníci úsek z Dejvic k motolské nemocnici.
Ještě předtím, než se začne stavět, musí magistrát změnit územní plán kolem trasy, kudy prodloužené metro povede.
"Neměl by to být velký problém. Jediné místo, kde čekáme nějaké komplikace, je okolí nemocnice v Motole. Je tam totiž složité geologické podloží," řekl radní pro územní rozvoj Martin Langmajer.
Úředníci, kteří budou územní plán zpracovávat, musí posoudit především vliv stavby na životní prostředí. Radní Šteiner však zdůrazňuje, že prodloužení trasy A je ekologickou stavbou.
"Pomůže například zklidnit dopravu na území Prahy 6 nebo zlepší dopravu do motolské nemocnice, kam se nyní dostanete jen autobusem nebo autem," upozorňuje Radovan Šteiner.
U stanice Dlouhá míle navíc vyroste autobusový terminál a záchytné parkoviště.