Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na plánovanou trasu A chce Praha přidat další zastávku

  13:06aktualizováno  13:06
V plánech nové trasy metra A, která povede z Dejvické na letiště v Ruzyni, bylo původně zakresleno osm stanic. Teď však jedna přibyla. Radní Radovan Šteiner vytáhl druhou variantu s devíti stanicemi, tou devátou je Staré letiště – jedna zastávka před konečnou.
Cestující by se měli metrem na Ruzyň poprvé svézt asi v roce 2016. (Ilustrační foto)

Cestující by se měli metrem na Ruzyň poprvé svézt asi v roce 2016. (Ilustrační foto)

K verzi s devíti stanicemi se nyní město přiklání kvůli lepší dostupnosti starého letiště, odkud létají některé cestovní kanceláře. A do práce se snadněji dostanou pracovníci letiště.

popisek Jak budou vypadat nové stanice metra
podívejte se na fotografie

"Nová stanice metra by měla určitě význam. Pro zaměstnance letiště by byla velkým přínosem. Lidí, kterých se to týká, není málo," vysvětluje Šteiner.

Cestující se metrem na Ruzyň poprvé svezou pravděpodobně v roce 2016. Práce na výstavbě téměř třináctikilometrového úseku začnou za dva roky a vyjdou na zhruba 40 miliard korun.

O kolik se stavba prodraží, pokud dělníci postaví o jednu stanici navíc, zatím není jasné.

"V současné chvíli je to předčasná otázka, ale nepředpokládám, že by zvýšení nákladů bylo v případě výstavby další stanice nějak dramatické," je přesvědčen radní Šteiner.

Devět miliard od Unie
Na prodloužení metra z Dejvic na letiště dostane Praha "příspěvek" z Evropské unie. Získá zhruba devět miliard korun a peníze jsou určeny přímo na výstavbu dopravní infrastruktury v české metropoli.

V první etapě, která začne zřejmě v roce 2009, vyhloubí dělníci úsek z Dejvic k motolské nemocnici.

Ještě předtím, než se začne stavět, musí magistrát změnit územní plán kolem trasy, kudy prodloužené metro povede.

"Neměl by to být velký problém. Jediné místo, kde čekáme nějaké komplikace, je okolí nemocnice v Motole. Je tam totiž složité geologické podloží," řekl radní pro územní rozvoj Martin Langmajer.

Úředníci, kteří budou územní plán zpracovávat, musí posoudit především vliv stavby na životní prostředí. Radní Šteiner však zdůrazňuje, že prodloužení trasy A je ekologickou stavbou.

"Pomůže například zklidnit dopravu na území Prahy 6 nebo zlepší dopravu do motolské nemocnice, kam se nyní dostanete jen autobusem nebo autem," upozorňuje Radovan Šteiner.

U stanice Dlouhá míle navíc vyroste autobusový terminál a záchytné parkoviště.

Seriál o pražské dopravě - všechny články

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš (19. října 2017)
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

O poslanecký mandát se v letošních volbách uchází 7 524 kandidátů. (19. října...
Volebních kandidátů je nejvíce v historii, do Sněmovny chce 7 524 lidí

O místo v Poslanecké sněmovně v letošních volbách usiluje 7 524 kandidátů, což je nejvyšší počet v historii. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek poskytl Český...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.