Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na olympiádě vydělají televize, sázkaři i restaurace

  1:00aktualizováno  1:00
Nejen boj o medaile, ale také o velké peníze. Olympijské hry jsou už dávno místem, kde se točí miliardy. Televizní společnosti z celého světa utratí stamiliony za vysílací práva, aby pak vydělaly na reklamě. Další desítky milionů utrží sázkové kanceláře či majitelé restaurací.

Stadion v Turíně během zahajovacího ceremoniálu. - Začaly zimní olympijské hry v Itálii v Turíně. (10.2.2006) | foto: Reuters

"Naše výnosy odhadujeme na více než 40 milionů korun," uvedl mluvčí České televize Martin Krafl. Polovinu částky získá televize ze sponzoringu televizních pořadů, zbytek z klasické reklamy.

Například půlminutový spot na hokejové zápasy v základní skupině stojí šedesát tisíc korun, na finále to však je šestkrát tolik.

"Na mistrovství světa ve fotbale to bude ještě vyšší," říká Štěpán Wolde ze společnosti Arbo media, která prodává v České televizi reklamní čas. Potvrzuje tak, že oproti fotbalu je zimní olympiáda stále "popelkou".

Mnoho společností investuje do reklam především kvůli připomenutí své značky. "Je to pro nás otázka prestiže," uvedl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Jeho společnost patří mezi generální partnery olympijského týmu a do přípravy sportovců investovala desítky milionů korun.

Na hry se těší i cestovní kanceláře. "Zatím máme kolem čtyř tisíc klientů," uvedl Ladislav Peška, ředitel společnosti Slantour, která nabízela zájezdy i se vstupenkami. Podle něj je největší zájem o zápasy hokejistů a klasické lyžování.

Totéž potvrzuje i Lubomír Ježek ze společnosti Tipsport. Na jeho pobočkách bookmakeři očekávají, že lidé během olympiády prosázejí až osmdesát milionů korun.

"Nejvíce lidé sázejí na události, kde má Česko šanci na medaili," uvedl. "Chodí sázet i lidé, kteří během roku nepřijdou, registrujeme i zvýšený zájem žen."

Kdo neuvidí přenosy v televizi, může si dát posílat informace na mobil. Například Eurotel nabízí za padesátikorunový paušál zasílání speciálních SMS, ale i on-line přenosů.

Zvýšený ruch čekají i majitelé restaurací. "Očekáváme nárůst počtu hostů a tržeb až o pětinu," uvedl číšník Michal Matoušek z jedné ze smíchovských restaurací v Praze.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.