Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na olympiádě vydělají televize, sázkaři i restaurace

  1:00aktualizováno  1:00
Nejen boj o medaile, ale také o velké peníze. Olympijské hry jsou už dávno místem, kde se točí miliardy. Televizní společnosti z celého světa utratí stamiliony za vysílací práva, aby pak vydělaly na reklamě. Další desítky milionů utrží sázkové kanceláře či majitelé restaurací.

Stadion v Turíně během zahajovacího ceremoniálu. - Začaly zimní olympijské hry v Itálii v Turíně. (10.2.2006) | foto: Reuters

"Naše výnosy odhadujeme na více než 40 milionů korun," uvedl mluvčí České televize Martin Krafl. Polovinu částky získá televize ze sponzoringu televizních pořadů, zbytek z klasické reklamy.

Například půlminutový spot na hokejové zápasy v základní skupině stojí šedesát tisíc korun, na finále to však je šestkrát tolik.

"Na mistrovství světa ve fotbale to bude ještě vyšší," říká Štěpán Wolde ze společnosti Arbo media, která prodává v České televizi reklamní čas. Potvrzuje tak, že oproti fotbalu je zimní olympiáda stále "popelkou".

Mnoho společností investuje do reklam především kvůli připomenutí své značky. "Je to pro nás otázka prestiže," uvedl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Jeho společnost patří mezi generální partnery olympijského týmu a do přípravy sportovců investovala desítky milionů korun.

Na hry se těší i cestovní kanceláře. "Zatím máme kolem čtyř tisíc klientů," uvedl Ladislav Peška, ředitel společnosti Slantour, která nabízela zájezdy i se vstupenkami. Podle něj je největší zájem o zápasy hokejistů a klasické lyžování.

Totéž potvrzuje i Lubomír Ježek ze společnosti Tipsport. Na jeho pobočkách bookmakeři očekávají, že lidé během olympiády prosázejí až osmdesát milionů korun.

"Nejvíce lidé sázejí na události, kde má Česko šanci na medaili," uvedl. "Chodí sázet i lidé, kteří během roku nepřijdou, registrujeme i zvýšený zájem žen."

Kdo neuvidí přenosy v televizi, může si dát posílat informace na mobil. Například Eurotel nabízí za padesátikorunový paušál zasílání speciálních SMS, ale i on-line přenosů.

Zvýšený ruch čekají i majitelé restaurací. "Očekáváme nárůst počtu hostů a tržeb až o pětinu," uvedl číšník Michal Matoušek z jedné ze smíchovských restaurací v Praze.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou stovky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.