Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nova hledá nového ředitele zpravodajství, exšéfredaktor Blesku skončil

  15:10aktualizováno  15:10
Ředitel zpravodajství televize Nova Vladimír Mužík ve čtvrtek skončil ve funkci. Ani jedna strana důvody nekomentuje. Nova ale v poslední době musela vysvětlovat vysílací radě například rubriku Potravinový inspektor. Sledovanost Televizních novin za poslední roky stagnuje.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško (vlevo) a bývalý šéf zpravodajství Vladimír Mužík na snímku z června 2011. | foto: Mediafax

Nova Mužíkův odchod oznámila v krátké tiskové zprávě s tím, že jde o vzájemnou dohodu, která má okamžitou platnost. Televize neuvedla důvody, proč Mužík o práci přišel. Ředitel skupiny Nova Jan Andruško mu jen poděkoval za dosavadní spolupráci a uvedl, že si jí váží.

Rozhodnutí nejspíš přišlo náhle. Na otázku, co bude dál, Mužík iDNES.cz odpověděl jen toto: "Nevím a nebudu k tomu nic říkat."

Vladimír Mužík pracoval na Nově od června 2011. Předtím šéfoval největšímu bulvárnímu slovenskému deníku Nový čas a českému deníku Blesk. Do funkce šéfa zpravodajství nastoupil na začátku loňského roku. Zpravodajství poté prošlo výraznou změnou.

Televizní noviny prodloužily délku relace (více čtěte zde). Změna přišla po proměně Událostí ČT. Nova ale popírala, že by šlo o reakci na veřejnoprávní televizi. Nová také výrazně proměnila tým reportérů a zčásti i moderátorů. Zčásti i proto, že po Mužíkově příchodu někteří reportéři podali výpověď (více o hromadném odchodu čtěte zde).

Sledovanost zpravodajství stagnuje

Zpravodajství TV Nova je mezi celoplošnými stanicemi léta nejsledovanějším. V posledních několika letech jeho sledovanost stagnuje. Například loni 23. dubna sledovalo Televizní noviny 2,141 milionu diváků, 30. června ale sledovanost spadla na 991 tisíc. Letos v srpnu činila 1,13 milionu diváků.

Sledovanost Televizních novin

Rok/Čtvrtletí/Průměrný počet diváků (v tisících)

2010
I. 2 792
II. 2 378
III.1 985
IV. 2 485

2011
I. 2 530
II. 2 093
III. 1 832
IV. 2 216

2012
I. 2 142
II. 1 732
III. 1 513
IV. 1 859

2013
I. 1 937
II. 1 696

Zdroj: TV Nova/ATO - Mediaresearch

Na práci zpravodajského týmu se nedávno opakovaně ptala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Požádala například, aby jí vysílatel vysvětlil, proč se rubrika Potravinový inspektor vyhýbá některým supermarketům (více čtěte zde).

Televize způsob práce nechtěla komentovat, radě zaslala vysvětlení. Ta k němu zatím nezaujala stanovisko a jeho projednávání přeložila ze srpna na září.

Server Mediář.cz také upozornil na tři tendenční reportáže, které mířily proti aktivitám podnikatele Zdeňka Bakaly. Reportáž například naznačovala, že skončí jeho Hospodářské noviny, aniž by Nova dala možnost vydavatelství, aby se vyjádřilo. Bez reakce zůstala také reportáž o stavu bytů OKD.

Mluvčí úřadu vlády Jan Hrubeš ji zase nedávno popíchl za to, že se v Televizních novinách věnovala tomu, že v tiskovém centru úřadu je příliš zima.

Na otázku, zda Mužík musel skončit právě kvůli stylu práce zpravodajského týmu, ředitel komunikace Novy Josef Koukolíček uvedl, že nezná důvody, které vedly k ukončení spolupráce televize a Mužíka. "Proto to nemohu komentovat," řekl iDNES.cz Koukolíček. Hovořit o tom nechtěl ani Mužík.

Kdo bude novým ředitelem zpravodajství, chce televize oznámit v příštích týdnech.

Vysílatel Novy před několika dny překvapil informací, že na svoji funkci rezignoval dlouholetý šéf skupiny CME Adrian Sarbu. Kritici mu vyčítají, že CME výrazně zadlužil. Když nastoupil v červnu 2009 do funkce, akcie skupiny se obchodovaly za 20 dolarů. Nyní je to za 4,3 dolaru.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.