Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na nákupech v budoucnosti

  0:01aktualizováno  0:01
Už nikdy stát frontu u pokladny nebo hledat zboží mezi regály. Tento sen se vám brzy splní. V prvním supermarketu budoucnosti, který vznikl v německém Rheinbergu nedaleko Düsseldorfu. Minipočítač vám elektronicky oznámí, kde se nacházejí výrobky, které hodláte koupit, nebo zda právě došly.

Digitální asistent a chytré váhy
"Future store", chcete-li supermarket budoucnosti, odstartoval jako svou novinku velkoobchodní koncern Metro AG. Pokud se pilotní projekt hi-tech prodejny osvědčí, v brzké době budou následovat další filiálky po celém Německu.

Na první pohled vypadá supermarket jako jakékoli jiné moderní nákupní centrum. Avšak s tím rozdílem, že je vylepšeno o takzvaného "osobní asistenta nákupu". Je to takzvaná future card, elektronická karta, kterou si zákazníci předem objednají.

Kartu, podobnou klasické kreditní či té telefonní, jednoduše zasunete do minipočítače, který je namontován na nákupním vozíku, a pohodlnému a přehlednému nákupu již nic nebrání v cestě. Hledáte sýr? Stačí zadat toto slovíčko do počítače na vozíku a váš digitální průvodce vám na displeji ukáže k němu tu nejkratší cestu.

Blikající tečka na obrazovce znamená vaše aktuální stanoviště, další označuje pult se sýry. Experti nyní pracují na "mluvícím" navigačním systému, který vám například při nákupu vína doporučí, který druh se hodí třeba k rybě či zvěřině. Chybět nebude ani informace o složení druhu vína, jeho původu i chuti.

Díky další vymoženosti supermarketu budoucnosti, kterou jsou "inteligentní váhy", již nebudete muset vážit kupříkladu banány a rajčata zvlášť. Chytrá váha totiž dokáže rozlišovat ovoce a zeleninu a na jedno zmáčknutí vydá cenovky. V budoucnosti bude prý dokonce schopna rozlišit od sebe například několik druhů jablek.

Digitální personální asistent ulehčí zákazníkům nákup, na straně druhé však výrazně zredukuje počet prodavačů, kteří již nebudou příliš zapotřebí. Zákazník si totiž zakoupené zboží sám označí digitální kartou, na které se během nákupu zapisují kódy jednotlivých produktů.

Zákazník tak už nebude muset například ani vykládat u pokladny pytel brambor či lahve minerálky, a vlastně žádné zboží. Stačí pouze podat pokladní digitální kartu. Tím se rovněž zkracuje čekací doba u pokladny, kde můžete zaplatit jako všude jinde: platební kartou nebo v hotovosti.

Zatím však není jasné, zda je systém natolik dokonalý, aby odhalil případné hříšníky, kteří neoznačí digitální kartou všechno zboží.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Španělští policisté zastřelili ve městě Cambrils pětici teroristů, kteří...
Útočník z Barcelony byl mezi zabitými teroristy v Cambrils, uvedla policie

Řidič dodávky, který v Barceloně zabil třináct lidí, je mrtvý. Podle úřadů patřil k pětici lidí, které policisté zastřelili ve městě Cambrils, když se snažili...  celý článek

Moussa Oukabir na archivním snímku
Hlavní podezřelý: sedmnáctiletý Maročan, který toužil zabíjet „bezvěrce“

Španělská policie považuje za pravděpodobného pachatele útoku v Barceloně sedmnáctiletého Maročana Moussu Oukabira. Policisté po něm stále pátrají. Policie...  celý článek

Test severokorejské mezikontinentální střely Hwasong-14 (4. července 2017)
Američané hádají, kolik má Kim atomovek. Prostě nevíme, přiznávají

Mezi americkými experty panuje značná nejistota ohledně rozsahu severokorejského jaderného arzenálu, upozornilo AP. Podle zpravodajských služeb má režim k...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.