Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na nákupech v budoucnosti

  0:01aktualizováno  0:01
Už nikdy stát frontu u pokladny nebo hledat zboží mezi regály. Tento sen se vám brzy splní. V prvním supermarketu budoucnosti, který vznikl v německém Rheinbergu nedaleko Düsseldorfu. Minipočítač vám elektronicky oznámí, kde se nacházejí výrobky, které hodláte koupit, nebo zda právě došly.

Digitální asistent a chytré váhy
"Future store", chcete-li supermarket budoucnosti, odstartoval jako svou novinku velkoobchodní koncern Metro AG. Pokud se pilotní projekt hi-tech prodejny osvědčí, v brzké době budou následovat další filiálky po celém Německu.

Na první pohled vypadá supermarket jako jakékoli jiné moderní nákupní centrum. Avšak s tím rozdílem, že je vylepšeno o takzvaného "osobní asistenta nákupu". Je to takzvaná future card, elektronická karta, kterou si zákazníci předem objednají.

Kartu, podobnou klasické kreditní či té telefonní, jednoduše zasunete do minipočítače, který je namontován na nákupním vozíku, a pohodlnému a přehlednému nákupu již nic nebrání v cestě. Hledáte sýr? Stačí zadat toto slovíčko do počítače na vozíku a váš digitální průvodce vám na displeji ukáže k němu tu nejkratší cestu.

Blikající tečka na obrazovce znamená vaše aktuální stanoviště, další označuje pult se sýry. Experti nyní pracují na "mluvícím" navigačním systému, který vám například při nákupu vína doporučí, který druh se hodí třeba k rybě či zvěřině. Chybět nebude ani informace o složení druhu vína, jeho původu i chuti.

Díky další vymoženosti supermarketu budoucnosti, kterou jsou "inteligentní váhy", již nebudete muset vážit kupříkladu banány a rajčata zvlášť. Chytrá váha totiž dokáže rozlišovat ovoce a zeleninu a na jedno zmáčknutí vydá cenovky. V budoucnosti bude prý dokonce schopna rozlišit od sebe například několik druhů jablek.

Digitální personální asistent ulehčí zákazníkům nákup, na straně druhé však výrazně zredukuje počet prodavačů, kteří již nebudou příliš zapotřebí. Zákazník si totiž zakoupené zboží sám označí digitální kartou, na které se během nákupu zapisují kódy jednotlivých produktů.

Zákazník tak už nebude muset například ani vykládat u pokladny pytel brambor či lahve minerálky, a vlastně žádné zboží. Stačí pouze podat pokladní digitální kartu. Tím se rovněž zkracuje čekací doba u pokladny, kde můžete zaplatit jako všude jinde: platební kartou nebo v hotovosti.

Zatím však není jasné, zda je systém natolik dokonalý, aby odhalil případné hříšníky, kteří neoznačí digitální kartou všechno zboží.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Půda nedaleko Corleone, zabavená nechvalně proslulému sicilskému mafiánovi...
Chřadnoucí Cosa Nostra tyranizuje farmáře, neprovdané sestry nezastrašila

Sicilští mafiáni, kteří se hlásí k nechvalně proslulé značce Cosa Nostra, mění branži. Kvůli klesajícím ziskům ve stavebnictví se vracejí ke kořenům na venkov,...  celý článek

22. listopadu 1963, Dallas. Jacqueline Kennedyová se vrhá k tělu svého manžela,...
Kdo zabil Kennedyho? Tajný spis bude brzy odhalen, pokud nezasáhne Trump

Spojené státy netrpělivě očekávají zveřejnění posledních tajných materiálů o vraždě někdejšího prezidenta Johna F. Kennedyho v roce 1963. Odhalení posledního...  celý článek

Severokorejský diktátor Kim Čong-un v zajetí nadšeného davu v Pchjongajngu (12....
S novými sankcemi nepřežije KLDR ani rok, tvrdí severokorejský úředník

Nové americké sankce vůči Severní Koreji jsou tak tvrdé, že to země zřejmě nepřežije, tvrdí Ri Jong-ho, který jako vysoce postavený úředník vozil třicet let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.