Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na nádraží v Ústí nad Orlicí nejsou peníze. Staré stojí díky protestům

  12:24aktualizováno  12:24
Stavba nového nádraží v Ústí nad Orlicí se odkládá. Nejsou peníze. Město tak málem zůstalo bez nádražní budovy. Původně totiž měla modernizace začít už loni na podzim a zahrnovat i zbourání starého drážního domu. Zabránily tomu ale protesty lidí.

Nádraží v Ústí nad Orlicí se nachází na ostrůvku mezi dvěma kolejemi. | foto: MÚ Ústí nad Orlicí

"Tuto akci pravděpodobně nebude možné zahájit ani v roce 2011," řekl k plánům na modernizaci orlickoústeckého nádraží mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drzota.

Škrty v dopravních stavbách totiž postihnou i modernizaci železničního koridoru z Prahy do Brna, na kterém Ústí nad Orlicí leží. Nádraží se tak opravovat nebude.

"Nadále budou lidé skákat z vlaku na nízké perony. Je to koridorová trať, ale stanice tam funguje jako na lokálce," komentoval oznámení správců železnic mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dvoumiliardová přestavba má zrychlit vlaky až na 160 kilometrů v hodině. Důvodem je i zvýšení bezpečnosti v prostoru nádraží. Dnes tam chybí podchody k vlakům a bezpečná nástupiště.

Nádraží také leží na ostrově mezi dvěma tratěmi a přístup k němu ztěžují dva nebezpečné přejezdy se závorami. Přestavba by měla přinést estakádu, která umožní autům všechny koleje nadjet.

O jak nebezpečné místo se jedná, se nechtěně přesvědčil i prezident Václav Havel, když v roce 1997 mezi závorami železničních přejezdů uvázl ve služebním voze. Jeho řidič pak vyvolal skandál, když místo čekání závory objel těsně před rychlíkem.

Spor o budovu trvá

Ústí chce oslovit poslance, aby na modernizaci nádraží mysleli při schvalování státního rozpočtu. "Je to fatálně nebezpečné nádraží. Musíme mít v parlamentu takovou sílu, abychom to protlačili," uvedl starosta Richard Pešek.

Podporu rychlé modernizaci nečekaně vyjádřilo i sdružení Nádraží nedáme!, které bojuje za zachování původní výpravní budovy.

"Naše sdružení bude vyvíjet maximální úsilí, aby se v Ústí od příštího roku začalo stavět," říká předseda sdružení Martin Kadrman. Připomíná ale, že na budoucí podobě stanice se strany stále nemohou shodnout.

Město a správci železnic prosazují stavbu nové nádražní budovy. Sdružení chce naopak zachovat starou z roku 1874. S podporou režisérky Olgy Sommerové sdružení na internetu nasbíralo skoro 17 tisíc podpisů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hradního protokolu Vladimír Kruliš se po těžké autonehodě vrátil do práce
Děkuju andělům strážným, řekl hradní protokolář Kruliš po návratu do práce

Po vážné nehodě v policejním voze, při níž si zlomil dva obratle, se tento týden vrátil do práce zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš. „Děkuju svým...  celý článek

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.