Let Air France číslo 445 mířil 29. listopadu z brazilského Rio de Janeira do Paříže. Na palubě Airbusu A330-200, tedy stejného stroje, který spadl na začátku června do Atlantiku, bylo tentokrát 215 lidí.
Po čtyřech hodinách letu kapitán ohlásil "silné turbulence" a piloti museli začít sestupovat. Posádka vyslala nouzovou zprávu, aby oznámila, že mění letovou hladinu. V tu chvíli byl stroj jen 18 kilometrů od místa původního neštěstí.
Podle francouzského listu Le Figaro ale piloti začali sestupovat nezvykle rychle. Běžně se v takových případech klesá o 90 metrů. Posádka ale najednou "spadla" o kilometr a půl. Jeden z cestujících na blogu později popsal, že "letadlo v tu chvíli nebylo pod kontrolou".
"Po půl hodině turbulencí pokračoval stroj normálně v letu," napsala společnost Air France v prohlášení. Nikomu z cestujících se nic nestalo.
Vyšetřování může objasnit i starou nehodu
Incidentu si podle CNN všiml i Francouzský úřad pro vyšetřování leteckých nehod a tento týden oznámil, že se bude případem zabývat. "Vyšetřování tohoto případu může vést ke kompletnímu vysvětlení nehody letu AF 447," píše úřad v prohlášení, které společnost Air France odmítla komentovat.
|
Vyšetřovatelé ani půl roku po tragédii nevysvětlili, co nehodu způsobilo. Nepodařilo se také najít velké kusy stroje včetně dvou letových zapisovačů, takzvaných černých skříněk. I tak ale nehoda spustila výměnu výškoměrů na všech strojích A330 a A340.