Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na metro do Písnice si počkáme

  12:00aktualizováno  12:00
Praha - Obyvatelé Nuslí, Pankráce a Krče se nové linky metra jen tak nedočkají. Teprve po roce 2007 se začne stavět první úsek trasy D. "Dříve to není možné, protože napřed se musí dokončit prodloužení céčka na Prosek. Na to, abychom stavěli dvě trasy současně, nemáme peníze," řekl náměstek primátora Martin Hejl. Jenom první úsek přijde na 12 miliard korun. Za celou trasu by pak město a stát měly podle současných cen zaplatit 46 miliard korun. Tato suma však kvůli inflaci bude určitě vyšší.

Nová trasa má mít celkem sedm stanic, povede z Náměstí Míru na dočasně konečnou stanici Nové Dvory. Její délka je necelých sedm kilometrů. Déčko pomůže některým oblastem Nuslí a Krče. Ty jsou zatím od metra poněkud více vzdálené. Kromě toho nová trasa odlehčí přetíženému céčku, které je v úseku mezi Muzeem a stanicí Pankrác kapacitně vytížené na hranici únosnosti.

Stanice déčka na Náměstí Míru se bude nacházet nad úrovní nynější trasy A. Do ulic Francouzské a Vinohradské povedou  dva výstupy. V Korunní pak vyústí výtah pro kočárky a vozíčkáře. Trasa D je rozdělena na čtyři provozní úseky. Po dokončení výstavby by měly vlaky jezdit z  Vysočanské  až do Písnice. To všechno je ale zatím hudbou budoucnosti, neboť stavební práce neskončí dříve než dlouho po roce 2010.

Částečně spokojeni jsou na radnici Praha 2. Výstavba trasy D si totiž nevyžádá demolici stávajících objektů na Náměstí Míru. Některé původní projekty totiž tuto možnost připouštěly.  Zástupce starosty Karel Winkelbauer však není nadšen z toho, že vlaky budou končit právě zde. "Chtěli jsme, aby se trasa prodloužila až na hlavní nádraží. Takhle náměstí zahltí velké množství cestujících," míní. Winkelbauer má také strach z rekonstrukce Nuselského mostu a výluky na trase C. "To by pak k nám jezdilo celé Jižní město, a neumím si představit ty obrovské davy lidí, které tady budou vystupovat."

Náměstek Hejl však považuje tyto obavy za přehnané. "To jsou takové pražské mýty a legendy. Vždyť před dvěma lety se rekonstruovaly železné rošty uvnitř mostu a v nejbližších letech zastavení provozu nehrozí."

Vážnější výhrady proti stavbě nemá samospráva Prahy 4, na jejichž území se nachází větší část prvního úseku. Tamější radní schválili návrh trasy D v souladu s územním plánem Prahy. "Drobné připomínky asi budou mít naše odborné komise, ale to na věci nic nemění," řekl zástupce starosty Bohumil Koukal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.