Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na magistrále stály dlouhé kolony, projevilo se zúžení Legerovy ulice

  11:01aktualizováno  11:01
Zúžení pražské magistrály o jeden jízdní pruh ráno způsobilo výrazné dopravní potíže jak v samotné Legerově ulici, tak na okolních komunikacích. Auta stála v dlouhých kolonách a provoz dosahoval pátého, nejvyššího stupně. Když ranní špička skončila, vrátil se na druhý stupeň.

Kolony stály na magistrále už včera ráno (na snímku). Dnes byla situace horší. | foto: Čeněk Třeček, iDNES.cz

"Je tam velmi silný provoz, tvoří se tam dlouhé kolony, které sahají až do ulice 5. května. Provoz je na stupni čtyři až pět. Jede to tam velmi pomalu až do Legerovy ulice, pak se to rozjíždí. Potom, když se projede Legerovou, tak už to jede," řekla kolem deváté hodiny ČTK operátorka Dopravního informačního centra.

V pondělí se přitom provoz podle policie pohyboval kolem čtvrtého stupně a kolony se táhly "jen" na Nuselský most. Žádné vážnější problémy pražská policie nezaznamenala ani v okolních ulicích. - čtěte Kolony na Nuselském mostě zavinilo pondělí, ne zúžení magistrály

Zúžení Legerovy ulice si kvůli nadměrnému hluku a emisím vymohla Praha 2. Řidiči tak od soboty mají v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou ulicí k dispozici pouze tři pruhy. Omezení bude trvat půl roku. TV Prima uvedla, že podle jejího pondělního měření byl hluk v Legerově ulici ještě větší než před zúžením, o více než šest decibelů.

Záběry kamer z ulic Prahy najdete zde

Odborník na měření hluku Ondřej Konopa Primě potvrdil, že zúžení ulice hluk nijak výrazně neovlivnilo. "To se musí ještě změřit déle, to nelze měřit jednou, protože tam se to den ze dne mění," řekl televizi zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek.

Praze 2 a obyvatelům ulic kolem magistrály se dlouhodobě nelíbí místní špatné životní prostředí. Legerovou ulicí denně projede až sto tisíc aut, kvůli kterým jsou podle radnice limity škodlivin v ovzduší překračovány průměrně o 21,4 procenta. Oblast také patří mezi území s největší hlukovou zátěží v metropoli.

Proti zúžení magistrály je radnice Prahy 4, která se obává většího dopravního zatížení ve čtvrtém obvodu. Radnice uvedla, že bude důsledky zúžení Legerovy ulice sledovat; pokud kolony narostou, bude požadovat návrat k původnímu stavu.

Názory dopravních odborníků na zúžení magistrály se rozcházejí. Například Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT považuje omezení za experiment, podle něj se doprava v Legerově bude muset vrátit k původnímu uspořádání.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

(ilustrační snímek)
Z kandidátek do sněmovních voleb bylo vyřazeno nejméně deset jmen

Z kandidátek do sněmovních voleb bylo dodatečně vyřazeno nejméně deset jmen. Tři kandidáti byli podle dostupných informací vyškrtnuti ve středních Čechách,...  celý článek

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.