Opravárenský závod má především tvořit hangár, do kterého se vejdou dvě letadla BoeingJumbo-Jet a jedno letadlo DC-10. Kromě hangáru má být přistavěna také správní budova. "Tento projekt si již žije vlastním životem a nejspíše bude uskutečněn bez ohledu na případný nákup stíhaček," řekl zástupce ředitele BAE pro Českou republiku Aleš Výborný.
V hangáru se budou rovněž opravovat obří Airbusy A380. "Nyní dotahujeme technické záležitosti, hangár nebude tvořit překážku leteckému provozu a neovlivní činnost radionavigačních zařízení," uvedl ředitel mošnovského letiště Michal Červinka.
Zahraničním investorům se nedařilo v Británii sehnat vhodnou lokalitu pro opravu "létajících slonů", takže se rozhodli pro letiště Mošnov. "Ostravské letiště má velký potenciál pro opravárenský závod, a to délkou letové a přistávací dráhy, parkovacími místy pro letadla a rezervovanou pracovní sílou," uvedl Toti Gardarsson z islandské společnosti Air Atlanta.
- pátek 15. června 2001