Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na letiště se cestuje obtížně

  17:30aktualizováno  17:30
Praha - Velmi obtížně se lidé v současné době dostávají z ruzyňského letiště. Pomoci složité dopravní situaci by měla železniční rychlodráha mezi letištěm a centrem Prahy s možným prodloužením do Kladna. O ní se sice již několik let hovoří, ale výsledkem je pouze studie, podle které je železnice levnější než prodloužení metra z Dejvické. Tento týden to potvrdil svým kolegům z rady pražský radní Zdeněk Kovářík.

Situace však zůstává komplikovaná. Za metrem si totiž nadále stojí městská část Prahy 6, která nepovažuje studii za objektivní. "Její zadání je zcela zavádějící. Kritéria byla stanovena tak, aby rychlodráha vyšla vítězně," řekl radní Jan Winkler.
Lidem bez vlastního auta  zbývá při návštěvě letiště jen cesta taxikem nebo městským autobusem. Avšak pověst ruzyňských taxikářů není nejlepší a stížnosti na předražené ceny jsou velmi časté.

Na letiště jezdí ze stanice metra Dejvická i městské autobusy. Cesta jim ovšem trvá asi půl hodiny a pro cestující se zavazadly nepředstavuje ideální způsob dopravy.

Především šestá městská část prosazuje, aby největší podíl cestujících mezi letištěm a Prahou převzalo metro. Také proto, aby se zlepšila doprava na Praze 6. Podle Winklera se proto jeho městská část nehodlá se závěrem studie v  žádném případě smířit a vypracuje ostře zamítavé stanovisko. "Není přece možné, aby se mezi náklady na metro zapracovalo pět a půl miliardy korun na opravu Buštěhradské dráhy," míní Winkler.

Podle studie má být metro se šestadvaceti miliardami korun téměř dvojnásobně dražší než rychlodráha. "Pevně věřím tomu, že bychom se nakonec u metra dostali na šestnáct miliard," dodal Winkler. Radní také míní, že by neměla být opuštěna myšlenka, podle které by rychlodráha vedla přes Zličín na hlavní nádraží.

Kvalitní doprava na letiště však zůstane ještě dlouho dobu utopií. Radní Kovářík tvrdí, že ani na rychlodráhu, ani na metro nebudou minimálně v nejbližších pěti letech peníze. V případě metra je ještě skeptičtější. "Dvě trasy současně stavět nemůžeme. Rovněž tak nemůžeme dát přednost áčku před déčkem," řekl Kovářík. Prodloužení trasy A je tak reálné nejdříve po roce 2010.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Přehlídka dopravní prehistorie. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů Petr Horký usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.