Situace však zůstává komplikovaná. Za metrem si totiž nadále stojí městská část Prahy 6, která nepovažuje studii za objektivní. "Její zadání je zcela zavádějící. Kritéria byla stanovena tak, aby rychlodráha vyšla vítězně," řekl radní Jan Winkler.
Lidem bez vlastního auta zbývá při návštěvě letiště jen cesta taxikem nebo městským autobusem. Avšak pověst ruzyňských taxikářů není nejlepší a stížnosti na předražené ceny jsou velmi časté.
Na letiště jezdí ze stanice metra Dejvická i městské autobusy. Cesta jim ovšem trvá asi půl hodiny a pro cestující se zavazadly nepředstavuje ideální způsob dopravy.
Především šestá městská část prosazuje, aby největší podíl cestujících mezi letištěm a Prahou převzalo metro. Také proto, aby se zlepšila doprava na Praze 6. Podle Winklera se proto jeho městská část nehodlá se závěrem studie v žádném případě smířit a vypracuje ostře zamítavé stanovisko. "Není přece možné, aby se mezi náklady na metro zapracovalo pět a půl miliardy korun na opravu Buštěhradské dráhy," míní Winkler.
Podle studie má být metro se šestadvaceti miliardami korun téměř dvojnásobně dražší než rychlodráha. "Pevně věřím tomu, že bychom se nakonec u metra dostali na šestnáct miliard," dodal Winkler. Radní také míní, že by neměla být opuštěna myšlenka, podle které by rychlodráha vedla přes Zličín na hlavní nádraží.
Kvalitní doprava na letiště však zůstane ještě dlouho dobu utopií. Radní Kovářík tvrdí, že ani na rychlodráhu, ani na metro nebudou minimálně v nejbližších pěti letech peníze. V případě metra je ještě skeptičtější. "Dvě trasy současně stavět nemůžeme. Rovněž tak nemůžeme dát přednost áčku před déčkem," řekl Kovářík. Prodloužení trasy A je tak reálné nejdříve po roce 2010.