Sotva jí opravili, už šla ke dnu. Tak by se dal popsat příběh výletní lodi Praha, která se nad ránem potopila přímo v loděnici ve Chvaleticích na Pardubicku.
Technici ji přitom spustili na vodu ve středu večer, avšak v průběhu noci loď, která měla být ve čtvrtek po opravě odtažena zpět do hlavního města, klesla ke dnu.
Proč loď v hodnotě několika milionů korun selhala, je záhada. Policie, hasiči ani majitelé loděnic to zatím zřejmě netuší a o příčinách havárie se všichni jen dohadují.
"Co bylo příčinou potopení šetříme. Teď se loď přečerpává, a protože není na břehu, nemůže nic bližšího říci. Další výsledky budou během několika hodin nebo dnů," řekla mluvčí pardubické policie Ilona Kratochvílová.
Podle verze, která koluje mezi dělníky loděnic, prasklo mrazem potrubí ve strojovně. Jiní míní, že se chyba stala při spouštění lodi na vodu. "Možná zapomněli zavřít ventil na přívod vody na chlazení motoru," uvedl jeden z dělníků.
Potopení lodi, která v sobě nese stovky litrů nafty, je nebezpečím pro řeku.
"Hasiči byli k potopené lodi přivoláni zhruba dvě hodiny po půlnoci. Jelikož se v lodi nacházelo přibližně šest set litrů nafty a zhruba sto litrů provozních náplní, rozhodl velitel zásahu, aby byly na místě události postaveny norné stěny," uvedla mluvčí hasičů pardubického kraje Vendula Horáková.
Podle vedoucího odboru životního prostředí Městského úřadu ve Chvaleticích Pavla Kasala zatím norné stěny úniku znečištění do řeky účinně brání.
"Byl jsme se tam ráno podívat, přes nornou stěnu se dosud nic nedostalo," řekl Kasal.
Největší nebezpečí úniku nafty však nastane až při vytahování lodi na hladinu.
Loď, která patří pražské společnosti Evropská vodní doprava, byla ve Chvaleticích při přestavbě a opravě prodloužena o šest metrů. Do čtvrtečního pozdního odpoledne se ji vytáhnout z vody nepodařilo.
Vedení firmy Veramar Limited, která loď opravovala, se k případu odmítá vyjadřovat. "Nemám svolení poskytovat informace," řekl ředitel firmy Vladimír Podlena.