Tragických nehod přibylo především na přejezdech. Letos při 112 srážkách zahynulo 22 lidí a 54 jich bylo zraněno. Loni to bylo sedm mrtvých a 53 raněných.
"Mezi nejčastější zjištěné přestupky na přejezdech patří nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem," uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Řidiči podle něj jezdí příliš rychle, dostatečně se nerozhlédnou a pak se vymlouvají na oslnění sluncem nebo přiznávají, že blikající výstražná světla přehlédli.
Slunečními paprsky vysvětloval například včera nehodu na přejezdu v Petrově na Hodonínsku řidič dodávky Fiat Ducato. - čtěte Osobní vlak smetl v Petrově dodávku, řidič utrpěl lehké zranění
Zatímco nehody auta a vlaku nejsou vždy tragické, střety člověka a lokomotivy končí smrtí téměř vždy.
"Za prvních šest měsíců už pod koly vlaků při 127 střetech zahynulo celkem 84 osob a dalších 38 osob bylo důsledkem střetu s vlakem zraněno. Čísla jsou podobně tragická jako za první polovinu loňského roku, kdy při 122 střetech zahynulo 93 osob a 30 jich bylo zraněno," řekl mluvčí Drážní inspekce.
Mluvčí Zdeněk Neusar varuje i před přibývajícími úrazy elektrickým proudem.
"Střídavý proud o napětí 25 tisíc voltů může při vhodných klimatických podmínkách zabíjet i na vzdálenost jednoho metru a stejně nebezpečný je i stejnosměrný proud o napětí tři tisíce voltů, který může způsobit rozklad krve," uvedl rizika obou druhů napětí, která pohánějí české vlaky.