Internetová komunita je svým složení u nás specifická, protože, narozdíl například od Spojených států, je u nás internet stále ještě exkluzivní záležitostí. Málo kdo proto má u nás internet doma. Dvě třetiny uživatelů považují poplatky spojené s připojením na Internet za příliš vysoké. Internet je také stále více vnímán jako efektivní nástroj marketingu.Většina lidí se k internetu připojuje z práce a podle toho také vypadá složení lidí, kteří se na internetu pohybují
Podle výzkumů společnosti Sofres – Factum, internetovou komunitu lidí, kteří se na internetu pohybují častěji, se skládá z 64% mužů. Většina než polovina pravidelných uživatelů je navíc mladší než 29. let.
Co se vzdělání týče, 45% uživatelů má středoškolské vzdělání s maturitou, 21% vysokoškolské. Z toho vyplývá i pracovní zaměření, kdy 42% lidí na internetu jsou úředníci, 23% jsou studenti a 19% jsou podnikatelé. Zajímavý je i ten fakt, že podle Sofres-Facta se pravidelně po internetu pohybují čtyři procenta nezaměstanaých. Pochopitelné je i to, že více než jedna internetové komunity žije ve městech s počtem obyvatel nad sto tisíc, oproti minulým letům však téměř stejný počet lidí obývá i menší města.
Podle výzkumu se také 27% uživatelů na internet podívá jednou denně, 25% vícekrát než jednou.
I z tohoto důvodu v agentuře Sofres-Factum vzniká takzvaný on-line panel respondentů. Agentura, jako první ve střední Evropě, je totiž rozhodnuta využívat při zjišťování názorů veřejnosti i Internet. V současnosti čítá panel kolem dvou tisíc lidí, cílový vzorek by měl být 5000 respondentů. Agentura plánuje využívat internetového panelu pro výzkumy spojené s výpočetní technikou a takové, při nichž cílová skupina odpovídá struktuře uživatelů Internetu. Těmi jsou podle agentury především mladí, lidé s vyšším vzděláním a převažují muži.
Výzkum internetové populace podle společnosti Sofres - Factum. |
Výzkum internetové populace podle vzdělání společnosti Sofres - Factum. |
Výzkum internetové populace podle zaměstnání společnosti Sofres - Factum |