Po otevření prodejního místa palubních jednotek se situace na přechodu začala poměrně rychle měnit.
"Podle posledních informací je tam zhruba kilometrová kolona, ve které stojí kolem 70 nákladních vozidel. Vozovka je sjízdná," oznámila v 9:30 mluvčí policie Moravskoslezského kraje Soňa Štětínská.
Problémy na hranici v Mostech začaly před týdnem. Slovensko od Nového roku zavedlo elektronické mýtné a zejména polským řidičům chyběly palubní jednotky. Ty se ovšem prodávaly až ve slovenském vnitrozemí.
Dnes už řada aut jednotku měla, ale k ničemu. Fronty tak zřejmě jen tak nezmizí. "Problém nastává, když mají řidiči vybitý kredit na čtecí jednotce. Na hranici musí zastavit a dobít si ho. To je ale možná opět až na Slovensku," popsal situaci policejní mluvčí Ivan Žurovec.
Přes víkend se situace výrazně zlepšila, protože kamiony mají až do nedělních 22:00 zákaz jízdy po dálnicích a silnicích první třídy. V sobotu jich v Mostech stály tři desítky, v neděli se kolona nevytvořila vůbec. Pak se ale situace začala znovu výrazně komplikovat.
"Kamiony se u přechodu znovu nakupily během noci na dnešek, kdy se neodbavovalo. Čekali jsme na výzvu policie a po půlnoci jsme během dvou hodin znovu upravili dopravní značení na dva pruhy. Jeden z nich je vyhrazený jen pro kamiony," uvedl dispečer frýdecko-místecké správy silnic Jan Viochna.
Minulý týden nechávali řidiči své náklaďáky stát v až osmikilometrové koloně a pro palubní jednotky jezdili do slovenského Svrčinovce. To jejich cestu zdrželo o desítky hodin. - čtěte zde více o problémech na přechodu
Podle řidičů způsobilo trable Slovensko, které nezvládlo informační kampaň před zavedením mýtného. Podle slovenského ministra dopravy Ľubomíra Vážneho byla kampaň dostatečná.