Podle primátorova náměstka Petra Švece má radnice na tyto účely připraveny čtyři miliony korun, ale další podmínkou je, aby dvaceti miliony korun přispěl Státní fond životního prostředí. Fond však zatím na projekt peníze nedal a o jejich případném uvolnění bude rozhodovat zhruba za tři týdny.
Speciální nafta je smíchána se směsí, která snižuje obsah škodlivin ve výfukových plynech. Aby mohla být používána v praxi, musí získat v testech potřebná osvědčení. Ale primátorův náměstek Švec poznamenal, že pro něj jsou některé testy nepochopitelné. "Stejnou směs už totiž používají dopravní podniky v některých městech Evropské unie," řekl náměstek.
Podle Švece by se stále mohla nová nafta testovat od léta. "Už jsme také absolvovali určitá jednání o tom, aby u běžné nafty použité k výrobě tohoto paliva byla snížena spotřební daň. Zvláštní nafta je totiž dražší," sdělil.
Ze zkoušek londýnského dopravního podniku vyplynulo, že díky této naftě klesly emise sazí téměř o šedesát procent, oxidu uhelnatého o čtyřicet procent a oxidů dusíku téměř o pětinu. Téměř o deset procent se také snížily emise uhlovodíků a o dvě procenta emise oxidu uhličitého.