Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na drahý tunel nejsou peníze

  11:24aktualizováno  11:24
Praha - Na tunel, který je součástí městského okruhu, chybějí peníze a stejně jako u stavby Mrázovky se dá očekávat zdržení kvůli protestům některých občanských sdružení. Výstavba této komunikace má pro hlavní město zásadní význam. Jedině tehdy, když se postaví, přestanou dusit okolí severojižní magistrály zplodiny z výfuků desetitisíců automobilů, které tudy projíždějí.

Průzkumná štola se razí před vlastní stavbou tunelů, protože podle ní zjistí stavbaři, s jakými překážkami se mohou setkat. Průzkum podzemí by měl také zabránit škodám na životním prostředí, především by zjistil, zda v parku Stromovka nebude hrozit ztráta spodní vody a usychání zeleně.

Podle původních plánů by se úsek, který naváže na Strahovský tunel a povede pod Stromovkou přes Vltavu do Troje, měl začít stavět v roce 2004.

Náměstek primátora Martin Hejl tvrdí, že na způsob financování chce město vypsat veřejnou soutěž. Příliš však nevěří slibům vlády o deseti miliardách korun, kterými chce stát přispět na výstavbu okruhu. "Nedávno sebrali pětapadesát milionů korun na metro a teď pro změnu rozdávají na dopravu, to se mi příliš nezdá. Navíc po volbách se může situace zcela změnit," řekl.

Vládní dárek by byl vítaným příspěvkem, protože by uhradil polovinu nákladů stavby. Ty odhadují projektanti na dvacet miliard korun.

Další překážkou podle Hejla mohou být soudní spory s občanskými sdruženími. "Zřejmě musíme počítat s tím, že v rámci schvalovacího řízení stavby se dočkáme nejrůznějších odvolání. V případě tunelu Mrázovka nás zdržení kvůli protestům těchto sdružení přišlo na půl miliardy korun," řekl Hejl.

S výstavbou tunelů zásadně nesouhlasí některá občanská sdružení. Jejich zástupci tvrdí, že okruh Praze nijak nepomůže, naopak do některých ulic v okolí Letné přivede další auta.

Mluvčí iniciativy Oživení Petr Štěpánek připustil, že se proti stavbě mohou odvolat  k soudu. "Pokud nebudou dodržovat zákony, tak jako v případě Mrázovky, a úředníci jim přesto vydají stavební povolení, tak se samozřejmě odvoláme," řekl Štěpánek. Je skeptický k tomu, že by stavitelé byli schopni dodržet všechny bezpečnostní předpisy, například hlukové normy.

Celá trasa z Myslbekovy ulice pod Strahovem do Troje na Pelc-Tyrolku bude dlouhá šest kilometrů a povede téměř celá tunelem s výjimkou několika povrchových mimoúrovňových křižovatek.

Některé ekologické iniciativy se však obávají toho, že tunel pod Stromovkou naruší spodní vodu, a proto může hrozit vysychání zeleně. Pod petice proti tunelu se podepsalo  několik tisíc lidí.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.