"V současnosti již na příslušných místech stojí portálové konstrukce. Jakmile to dovolí povětrnostní podmínky, tak na tyto konstrukce nainstalujeme informační tabule a začneme systém testovat," uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman.
Zkušební provoz má trvat do konce ledna. Od února by měl systém řádně fungovat. Panely budou umístěny ve směru z Prahy u Humpolce na 88,8. km a Jabluňkova na 151,6. km, v opačném směru u Ostrovačic na 179,9. km a Věžnice na 124. km.
Které informace řidiči na panelech uvidí, ještě Ředitelství správy silnic a dálnic upřesňuje. Jisté je, že upozorní na případnou nehodu a doporučí, na kterém místě je nejlepší z dálnice sjet, aby se řidič vyhnul kolonám.
"Celý systém stál přibližně dvacet milionů korun. Největší částka byla ale určena na vybudování operačního střediska v Ostravě, které systém řídí. Jednotlivé panely již nejsou tak drahé," řekl iDNES mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Uvedl také, že Ředitelství silnic a dálnic do budoucna uvažuje o stavbě dalších panelů nejen na brněnské, ale i na dalších dálnicích. Instalace informačních tabulí patří k opatřením, které mají zlepšit kritizovanou dopravní situaci na dálnici D1.
K těm dalším patří možnost odstavit kamiony do krajních pruhů v případě kolapsu. Dohodli se na tom ministr dopravy Milan Šimonovský a policejní prezident Vladislav Husák. Právě informační tabule mohou policii s odkláněním pomoci. - více zde