Vybrané úseky silnic a dálnic, na kterých by se mohlo jezdit až o 30 kilometrů rychleji, než je nyní nejvyšší povolená rychlost, bude povolovat ministerstvo dopravy. Podmínkou je, aby v místě nebyl nájezd nebo sjezd z dálnice, včetně parkoviště, řidič musí mít dohled alespoň 200 metrů, vozovka musí být suchá a viditelnost musí být rovněž nejméně 200 metrů.
Podle původního záměru měla novela obsahovat také povinnost řidiče mít v lékárničce nepoužitou detekční trubičku určenou pro jednorázové orientační zjištění alkoholu v dechu. - čtěte zde Poslanec, který řídil opilý, prosazuje testery na alkohol do povinné výbavy
Tento bod už v návrhu není. Návrh vzbudil rozruch mimo jiné proto, že poslanec Šejch byl v minulosti přistižen s alkoholem za volantem.
Šeich vyřazení této povinnosti z návrhu vysvětluje tím, že tam chtěl zařadit jen nekontroverzní body, u nichž předpokládá, že hladce projdou. Pod novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích jsou kromě Šeicha také podpisy Evy Dundáčkové a Tomáše Úlehly.
Zvýšit rychlost na dálnicích až na 160 kilometrů navrhuje také jiná novela, která leží ve Sněmovně. Pod ní jsou podepsaní poslanci všech stran kromě zelených. Řeší i problém s výmluvami řidičů na "osobu blízkou" tím způsobem, že majitel nebo provozovatel bude muset sdělit vyjmenovaným úřadům, kdo auto řídil. Šeich to ale považuje za neústavní způsob.
Současný návrh tří poslanců ODS naproti tomu podle předkladatelů vychází ze zásady "vyřiďte si mezi sebou, kdo řídil". U menších přestupků s pokutou do 5 tisíc korun udělí úřad pokutu provozovateli vozidla bez ohledu na to, kdo přestupek spáchal.
Pokud s tím ale majitel vozidla nebude souhlasit, bude moci podat odpor a řízení bude pokračovat podle standardních principů a bude se pátrat po tom, kdo vozidlo ve skutečnosti řídil.