Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mýtné brány odhalily stovky neplatičů

  0:42aktualizováno  0:42
Praha - První dva dny od spuštění mýtného systému na českých dálnicích přinesly zdražení autobusů, stovky neplatičů a přidaly téměř 11,5 milionu do státní kasy. Podle generálního ředitele společnosti Kapsch v ČR Karla Feixe je možnost uniknout placení mýtného minimální. Řidiči to přesto zkoušejí. Včera dopoledne bylo na českých dálnicích registrováno 802 neplatičů. Z toho 717 jich nezaplatilo vůbec, 80 chybně nastavilo kategorii vozidla a 9 mělo v autě chybnou palubní jednotku. Jednotlivé případy budou řešit celníci. V budoucnu by se mýtné nemuselo týkat jen nákladních automobilů, ale i osobních vozů. Navíc se mýtné může začít vybírat i na silnicích první třídy. A to není všechno co by systém mohl dokázat. Podle společnosti Kapsch nemusí sloužit jen k výběru poplatků, ale i k měření rychlosti, vyhledávání ztracených aut a ke sledování plynulého provozu. To by mohlo pomoci předcházet dopravním zácpám.

Systém umí měřit rychlost i hledat auta | foto: ČTK

Praha - Jak ušetřit na mýtném? Neplatit ho. To zkusily stovky řidičů po druhém dni od zavedení mýtného systému na českých dálnicích. Jejich snaha jim však neprojde. Podle společnosti Kapsch, která mýtný systém v Česku postavila, je minimální šance, že by někdo systém obelstil. Přesto se o to k včerejšímu dopoledni pokusilo přes 800 řidičů. Někteří však měli pouze špatně nastavené palubní jednotky. Postih za neplacení mýtného může dosáhnout až půl milionu korun. Mýtné během dvou dnů provozu také přineslo první peníze do státní pokladny. V pondělí bylo vybráno 810 tisíc korun, včera kolem osmé hodiny večerní to bylo 11,4 milionu korun. Mýtné by podle Kapsche nemuselo v budoucnu sloužit jen k výběru poplatků. Systém by například mohl vyhledávat ztracená auta nebo měřit rychlost. To už ovšem nezáleží na firmě Kapsch, ale na státu, který je vlastníkem systému. Spustit mýtné přitom nebylo jednoduché. Jako problém se například ukázaly neznámé dodatky ve smlouvě, které znevýhodňovaly stát. Dále také dieselové agregáty, které prozatím nahradily elektrické přípojky. Na ty totiž nezbyl čas.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.