Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Myslivci neuspěli, Madla a Ťap jsou dle rady v pořádku

  19:40aktualizováno  19:40
Vysílací rada rozťala spor o večerníček Madla a Ťap. Myslivci si stěžovali na to, že v jednom z dílů střílel na nevinná zvířátka muž v zeleném kabátu. Podle vysílací rady byl ale pořad nezávadný. Česká televize naopak musí vysvětlit mylnou informaci o výzvě k odstoupení Jiřího Čunka.

Podle RRTV bylo odvysílání večerníčku v souladu se zákonem | foto: Česká televize

Večerníček z dílny Václava Chaloupka o rysím mláděti Ťapovi a lovecké fence Madle naštval myslivce v březnu. Konkrétně jim vadil díl, v němž na zvířátka střílel člověk v zeleném kabátu. Vypravěč sice dětem vysvětlil, že je to špatný lovec, myslivce ale scéna urazila. - více zde

Stížnost byla pro Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) oříškem. Náplní její práce je totiž řešení vyváženosti zejména politických a publicistických pořadů. Problém s večerníčkem tak pro ni byl premiérou. - více zde

RRTV na svém posledním zasedání vynesla konečný verdikt: "Česká televize odvysílala pořad ze seriálu Madla a Ťap, jehož součástí byla scéna se střílením muže v mysliveckém na Madlu a Ťapa, v souladu se zákonem."

Výzva k odvolání Čunka televizi neprošla
Zatímco se zvířátky veřejnoprávní televize u radních pochodila, jiný problém jí přineslo zveřejnění mylné informace z 10. dubna.

Tehdy na svém zpravodajském kanálu ČT 24 uvedla, že senátoři KDU-ČSL vyzvali předsedu lidovců Jiřího Čunka k rezignaci.

Nepravdivou informaci přitom vydala tisková agentura ČTK a krátce nato se ukázalo, že fámu měl na svědomí známý podvodník Lukáš Kohout, který se v minulosti proslavil coby falešný asistent bývalého senátora Jana Kavana.

Rada nyní kvůli zveřejnění zprávy zahájila s ČT správní řízení. Stanice se totiž jejím odvysíláním mohla dopustit "porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace".

Pokutu zatím rada nepřipravila, k řízení se má ČT vyjádřit. "Předpokládám, že nám televize vysvětlí, jak postupuje při ověřování zpráv. Pak zvážíme další postup," sdělil iDNES.cz šéf rady Václav Žák.

Faktem je, že ČTK zprávu po chvíli dementovala a stejně učinila i televize. Podle Žáka je to ovšem i ve světle této skutečnosti závažná věc.

S opatřením rady nesouhlasí šéf zpravodajství ČT Zdeněk Šámal. "Agenturní informace standardně přejímáme a pak na nich dál pracujeme. Jednání rady považuji za absurdní a vzhledem k tomu, že to není první absurdita, nejsem tím nijak překvapen," sdělil iDNES.cz.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opalující se mladá žena.
Začátek týdne bude chladnější. Od čtvrtka čekejme třicítky, ale i bouřky

Česko tento týden budou provázet výkyvy teplot. V jeho první polovině nás čekají chladné noci, kdy teploty klesnou pod 10 °C, ve dne naměříme jen okolo...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Myslivci budou divočáky v zamořené zóně u Zlína chytat do speciálních klecí.
VIDEO: Myslivci začínají chytat divočáky v zamořeném Zlínsku do klecí

Osm odchytových klecí by mělo v nejbližších dnech začít fungovat v části Zlínska, kde se šíří nákaza africkým morem prasat. Myslivci budou dění u důmyslných...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.