I přesto se podle něho například vedení Jihočeského muzea loučilo se strojem Hurikán jako s vlastním dítětem.
Nejstarším vystaveným strojem je Slavia typ CC z roku 1904. "Tahle verze mohla jet i osmdesátkou!" popisuje nadšeně Nezmeškal. "Nemá spojku, převodovku, nic. Musela se roztlačit. A chytla, teprve když byl řidič udýchaný," směje se.
Jaká je hodnota těch nejstarších strojů, vyrobených před první světovou válkou? "Nevyčíslitelná," odpovídá kurátor, a pak dodává konkrétněji: "Za půl milionu byste si takový stroj sotva koupil."
Na výstavě nechybějí ani stroje, na nichž zářil nejslavnější český motocyklista František Šťastný, který byl roku 1961 druhý na světovém šampionátu.
"Nejde o to, že se před sto lety jel první motocyklový závod Praha - Poděbrady," vysvětluje nakonec smysl výstavy Arnošt Nezmeškal. "Hlavně máme závodní motorky rádi, a strašně jsme je chtěli předvést ve velkém, uceleném souboru."
Národní technické muzeum otevřelo tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |
Národní technické muzeum otevřelo tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |
Správce motocyklových sbírek v Národním technickém muzeu Arnošt Nezmeškal otevřel tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |
Národní technické muzeum otevřelo tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |
Národní technické muzeum otevřelo tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |
Národní technické muzeum otevřelo tento týden výstavu šedesáti českých motocyklů vyrobených v posledních sto letech. Akce skončí v březnu. (21. listopadu 2001) |