Kotíkovu newyorskému souboru SEM Ensemble, který dnes uvede Feldmanovy skladby z 60. a 70. let, mistr dokonce připsal i trojici svých Instruments. Ačkoli je Morton Feldman židovský autor, židovství se v jeho hudbě ozývá spíše podprahově.
"Je to permanentní pocit tragédie, idealismu tváří tvář smutku a také vytrvalost, s níž se Feldman znovu a znovu pouštěl do nových hudebních dobrodružství," míní jeden z organizátorů přehlídky Antonín Matzner.
Další z inspirací bylo výtvarné umění, což podporovaly skladatelovy důvěrné vztahy s výtvarníky, jako byl Jackson Pollock, Robert Rauschenberg, Philip Guston či Franz Kline. Od malířství není daleko ke kaligrafickým notacím v hudbě, které z Feldmana udělaly průkopníka i žádaného tvůrce zároveň.
"Ačkoli žil ve světě hluku, Mortyho hudba je spíš protipólem - většina skladeb je utkána z nenápadných, jakoby pavučinově jemných až titěrných tónových struktur," říká Matzner. Samému skladateli připomínala jeho hudba vzorce orientálních koberců, které po dlouhá léta sbíral.