Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ostatky lidí z letu MS804 míří do Egypta, záznam z kokpitu je v pořádku

  10:56aktualizováno  10:56
Mauricijská loď vyzvedla všechny dosud objevené ostatky pasažérů a členů posádky letadla EgyptAir, které se v květnu zřítilo do moře. Technikům se mezitím podařilo vyprostit z poškozené černé skříňky čipy se záznamem komunikace pilotů. Na vraku se našly saze, což potvrzuje systémová hlášení o kouři na palubě.

Letadlo společnosti EgyptAir se chystá na let z Paříže do Káhiry (19. května 2016) | foto: Reuters

Plavidlo John Lethbridge specializované na pátrání v hlubinách oceánů podle BBC vyzvedlo všechna těla, která se na dně Středozemního moře podařilo zmapovat prostřednictvím sonarů. Loď s nimi teď pluje do přístavu v egyptské Alexandrii.

Nejprve budou ostatky zkoumat forenzní specialisté z vyšetřovacího týmu. Následně poputují do Káhiry, kde je čeká identifikace pomocí DNA.

Fotogalerie

Loď se mezitím vrátí na moře jižně od Kréty. Bude tam hledat ostatky dalších z 66 lidí, kteří v noci na čtvrtek 19. května cestovali z Paříže do Egypta.

Francouzští technici pokračují v záchraně dat z černé skříňky, která nahrávala zvuky v pilotní kabině letounu Airbus A320 včetně komunikace posádky. Přestože je schránka poničená, vyšetřovatelé tak brzy získají srozumitelný záznam.

„Není poškozen žádný z paměťových čipů na elektronické desce. Výsledky jsou uspokojivé, neboť umožnily přečtení dat z paměťové jednotky hlasového záznamníku,“ řekl deníku The Independent egyptský vyšetřovatel, který ve Francii dohlížel na práci techniků. Podrobná analýza záznamu bude v režii egyptských úřadů, zařízení proto putuje zpět do Káhiry.

ACARS i zapisovač ukazuje na požár, příčina stále neznámá

Nahrávka z kokpitu doplní údaje letových zapisovačů, které odborníkům částečně podařilo stáhnout už před dvěma týdny. Čipy s technickými údaji jsou sice částečně zničené a technici se je stále snaží opravit, dosud získaná data však odpovídají teorii o požáru na palubě.

Pád airbusu EgyptAir

Několik minut před pádem letadlo prostřednictvím systému ACARS vyslalo automatické hlášení o kouři na jedné z toalet a v prostoru avioniky pod kokpitem, následně problém s prudkým zahřátím oken v pilotní kabině a selhání autopilota.

Černá skříňka potvrdila, že čidla na palubě aktivovala požární poplach. Svědčí o tom i nález ve Středozemním moři. „Na troskách z přední části letadla je patrné poškození vlivem vysoké teploty i saze,“ cituje z prohlášení vyšetřovatelů deník The Guardian.

Zatím však není jasné, zda požár vyvolala technická závada, teroristický útok nebo nedbalost některého z cestujících či posádky. Příčinu by mohl objasnit právě záznam komunikace pilotů.

Obě černé skříňky podle vyšetřovatelů přestaly nahrávat ve výšce asi 11 kilometrů nad mořem, tedy v okamžiku, kdy se stroj stále pohyboval ve své obvyklé letové hladině.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Francouzský prezident Emmanuel Macron se svým ukrajinským protějškem Petrem...
Macron mírotvorce. Francouzský prezident chce ukončit boje na Ukrajině

Francouzský prezident Emmanuel Macron se chce podílet na obnovení míru na Ukrajině. Na příští schůzce takzvané normandské čtyřky, tedy nejvyšších představitelů...  celý článek

Jeden z lidí zraněných při bitce u rezidence tureckého velvyslance ve...
Své brutální bodyguardy k nám nevozte, vzkazují Němci Erdoganovi

Německo si nepřeje, aby turecký prezident Recep Tayyip Erdogan bral na summit skupiny G20 v Hamburku své bodyguardy, kteří se nedávno vrhli na Erdoganovy...  celý článek

Nizozemský a keňský voják UNPROFOR ošetřují uprchlíky ze Srebrenice (13....
Nizozemsko nese část viny na masakru v Srebrenici, rozhodl soud v Haagu

Odvolací soud v Haagu v úterý v zásadě potvrdil rozsudek civilního soudu z roku 2014, že Nizozemsko nese část viny na masakru bosenských muslimů v Srebrenici v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.