I když auta mnohde stojí seřazena vedle sebe a ne za sebou je logické, že mnoho prostoru na parkování nezbývá.
Parkovacích míst je však nedostatek nejenom v absolutním centru, ale i na okrajových sídlištích, kde musí řidiči mnohdy objet několik bloků domů než najdou místo k parkování.
Množství parkovacích míst se mění jen velmi pomalu. Například včera začalo sloužit řidičům další veřejné parkoviště se sedmdesáti místy u stanice metra Rajská zahrada. Výstavba parkovišť u trasy metra má však už několikaleté zpoždění, protože radnice před třemi roky upřednostnila dostavění samotné trasy metra před navazujícími stavbami.
"V červenci tohoto roku jsme předali veřejnosti u stanice Rajská zahrada veřejné parkoviště mezi tubusem metra a ulicí Cíglerovou. Tento týden jsme dokončili další povrchové úpravy u této stanice metra a mohli otevřít další parkoviště," uvedla mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová.
Dodala, že investor v rámci výstavby metra tak řeší i dluh bývalé sídlištní výstavby, která při projektování potřebných parkovacích míst vycházela ze zcela jiných předpokladů a projektanti nepočítali s tolika automobily. "Další parkoviště vzniknou v příštím roce u stanice metra Kolbenova," uvedla mluvčí.
Nápor na parkovací místa pomáhají trochu zmírnit parkoviště typu P + R napojená především na stanice metra v okrajových částech města.
Výjimkou jsou pouze Parkoviště na Opatově, Skalce a na Palmovce. Tento průzkum je však trochu zkreslený prázdninovými měsíci, kdy je v Praze nižší intenzita dopravy.
Počet míst na parkovištích P + R by se měl v příštích třech letech zvýšit přibližně na čtyři tisíce, protože radnice připravuje výstavbu záchytných parkovišť v dalších devíti lokalitách.
Zástupce ředitele pražské dopravní policie Miroslav Rajchart uvedl, že záchytná parkoviště P + R sice dopravě pomáhají, ale samy o sobě problémy nevyřeší.
"Například na Barrandově nejsou často schopni zaparkovat ani ti řidiči, kteří zde bydlí. Jako problém vidím i nedostatek bezpečného parkování na nějakém hlídaném místě. Lidé na sídlištích by si zasloužili výstavbu hromadných hlídaných parkovišť, aby nemuseli trnout, jestli jim auto někdo do rána neukradne," řekl Rajchart.