Přesun mostní konstrukce, který měl začít v pondělí, oddálil nárazový vítr a nevyhovující materiál na povrchu drah, po nichž se mostní oblouk posouval na pilíř.
Dráhy původně pokrýval materiál, který má vlastnosti podobné teflonu, ale ten nezvládl přes pět tisíc tun konstrukce. Dráhy proto musely být dodatečně vyztuženy ocelovými plechy, vysvětlil deník SME.
Dosavadní práce spojené s přesunem konstrukce z bratislavského břehu na soulodí a její otočení nad Dunaj a ukotvení k pilíři u petržalského břehu skončilo v neděli před pátou hodinou odpoledne. - více a fotografie zde
Poslední třetí fáze celé operace, která následovala po divácky atraktivním přesouvání mostu po řece, se podařilo dokončit v 17:45, řekl ČTK Peter Dindeský ze společnosti Metro, která je investorem stavby.
"Most už je ve své definitivní poloze na ložiscích," řekl Dindeský.
Délka mostního oblouku je 231 metrů a výška 36 metrů. I s estakádami je most dlouhý 854 metrů. Koryto Dunaje má v místě přemostění šířku asi 300 metrů.
Unikátní operaci sledovala také webová kamera.
Bratislavský most přes Dunaj si po složité operaci definitivně sedl na pilíř. (23. září 2004) |