Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moskva zatnula tipec ruskému vysílání BBC

  16:58aktualizováno  18:10
Už tak napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Ruskem se ještě zhoršily. Moskva totiž nařídila zastavit místní vysílání stanice BBC Russian Service. Podle serveru Times Online, který o zprávě informoval, souvisí odpojení stanice se spory kvůli vyšetřování vraždy agenta Litviněnka.

Jsme velmi zklamáni, že posluchači si už nenaladí naše nestranné a nezávislé vysílání, posteskl si Richard Sambrook z vedení BBC. | foto: Profimedia.cz

O zastavení každodenního šestihodinového vysílání rádia BBC v Moskvě se postaral ruský Úřad pro dohled nad médii, komunikací a pro ochranu kulturního dědictví.

Podle Times Online jde o vyústění sporu mezi oběma zeměmi. Ty se spolu přou kvůli kauze bývalého agenta KGB a hlasitého kritika Kremlu Alexandra Litviněnka. Ten byl loni na podzim otráven v Londýně radioaktivním poloniem. - více zde

Už když Litviněnko zemřel, bylo na čas pozastaveno vysílání rádia BBC Russian Service v Moskvě a Petrohradě "z nevysvětlitelných technických důvodů". Petrohradská stanice se nakonec posluchačům uzavřela loni v prosinci.

Richard Sambrook, ředitel divize BBC Global News, řekl, že bude apelovat na Moskvu, aby svůj krok ještě přehodnotila. Za současného napětí se mu to ale zřejmě nepodaří, píší Times.

"Jsme velmi zklamáni, že posluchači si už nenaladí naše nestranné a nezávislé vysílání, které navíc probíhalo ve vysoké kvalitě zvuku. BBC investovala do vývoje stanice velké množství financí a energie," sdělil Sambrook. "Lidé si nás na vlnách FM mohou naladit ve více než 150 hlavních městech po celém světě," dodal.

Obyvatelé Moskvy, Petrohradu a Jekatěrinburgu ale o vysílání BBC zcela nepřijdou. Stále je k dispozici na středních vlnách, ale v horší kvalitě. Lze si jej poslechnout i na internetové adrese bbcrussian.com.

Podle Times Online může za umlčení moskevského BBC také taktika ruského prezidenta Vladimira Putina zastavit veškerá nezávislá a kritická média. Od doby, kdy nastoupil svůj úřad, přestala většina rádií, televizí i deníků kritizovat Kreml. Za záhadných okolností přišlo o život dvacet novinářů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Arabsko-kurdské milice SDF dobyly z rukou bojovníků Islámský stát město Rakká...
Hlavní město Islámského státu padlo, bitva o Rakká trvala pět měsíců

Arabsko-kurdské milice SDF dobyly z rukou bojovníků Islámského státu město Rakká, jež dříve sloužilo jako hlavní město džihádistů v Sýrii. Bitva o město si od...  celý článek

Tropická bouře Ophelia obarvila nebe nad jižní Anglií do oranžova a slunce do...
Ophelia zbarvila slunce doruda. Brexit vyvolal apokalypsu, psali šprýmaři

Tropická bouře Ophelia v pondělí obarvila nebe nad jižní Anglií do oranžova a slunce do ruda. Podle meteorologů šlo o důsledek lomu světla v mase vzduchu ze...  celý článek

Cvičení afghánské armády nedaleko Kábulu (17. října 2017)
Krvavé úterý v Afghánistánu. Válka s Talibanem vstupuje do Trumpovy éry

Nekončící válka v Afghánistánu se dostává do nové fáze. Američané v rámci nové strategie stupňují nálety na Taliban a počet civilních obětí rychle roste....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.