Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moravě vládne pivo Radegast

  8:01aktualizováno  8:01
Nošovice - Lídrem severomoravského trhu s pivem zůstává pěnivý mok z Nošovic: piva Radegast a Klasik si v regionu drží čtyřicetiprocentní podíl na trhu. Loňské obavy pivařů z toho, že po fúzi nošovického pivovaru s Prazdrojem pod vlajkou jihoafrických South African Breweries vytlačí nošovickou produkci plzeňské pivo, se nepotvrzují.
Jihoafričané po převzetí největší domácí pivovarnické skupiny prohlásili, že se známka Prazdroj stane "vlajkovou lodí" celého jejich nadnárodního uskupení. Pivovarům Nošovice a Velké Popovice, jež jsou součástí Prazdroje, přisoudili roli regionálního charakteru.

Přesto je dnes Radegast druhou nejprodávanější značkou piva v celé republice. Točí jej ve více než třetině tuzemských hospod a restaurací, prodává jej 55 procent obchodů. "Hlavními konkurenty Radegastu jsou některé regionální značky, jejichž podíl je však nižší než deset procent," uvedl Michal Kačena, manažer Prazdroje pro vnější vztahy.

Podle Kačeny roste také export nošovického pivovaru, který stoupl o 49 procent (roste tedy nejrychleji ze všech tří značek plzeňské skupiny), vyváží se ho však jen zlomek ve srovnání s exportem Prazdroje a dokonce i Velkopopovického Kozla se v zahraničí vypije třikrát víc než Radegastu.

Domácí odbyt Nošovic šel letos mírně dolů: "Podepsal se na tom především nižší prodej levnějšího piva Klasik a také horší počasí ve srovnání s loňským rokem," řekl Kačena. Oteplení v červenci se však na žízni pivařů a odbytu nošovického piva okamžitě projevilo: "Obě nošovické značky zaznamenaly ve srovnání s loňským červencem růst," dodal mluvčí.

Přitom některé kroky nošovických obchodníků pivaře matou: "Známá etiketa nošovického piva se změnila, marně jsem v obchodě hledal starého Radegasta na lahvi a dost mi trvalo, než mi došlo, že se pod novým obrázkem skrývá mé oblíbené pivo," postěžoval si jeden z ostravských pivařů.

"Značka Radegast teď prochází obdobím proměny, jejím cílem je definování nové pozice v portfoliu skupiny Plzeňského Prazdroje, které povede ke zvýšení atraktivity pro nové konzumenty nejen na Moravě," vysvětluje Kačena, podle něhož by měl Radegast symbolizovat "svobodomyslnost, spontánnost, optimismus a chuť prožít vše naplno".

"Potřeba inovovat tradiční etikety vyplynula i z průzkumu mezi konzumenty," řekl Kačena, podle něhož jsou spotřebitelé s novou podobu pohanského boha na nošovických lahvích spokojeni.
Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.