Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kritická moderátorka musí na Krym. Lépe pochopí situaci, tvrdí stanice

  10:19aktualizováno  10:19
Otevřené vystoupení moderátorky v ruské státní televizi nezůstalo bez odezvy. Abby Martinová, která v přímém přenosu stanice Russia Today odsoudila ruskou okupaci Krymu, má nyní pracovat jako zpravodajka přímo na ukrajinském poloostrově. Podle vedení televize v místě dění "lépe pochopí situaci".

Moderátorka Abby Martinová během svého kritického projevu v pořadu televize RT | foto: YouTube

Američanka Abby Martinová v pondělí na závěr svého pořadu Breaking the Set veřejně odsoudila ruskou okupaci Krymu. "To, co udělalo Rusko, je špatné," prohlásila překvapivě moderátorka, která se proslavila protiamerickými názory.

Vedení anglojazyčné RT reagovalo pro ruský Kanál 4 nejprve kriticky a uvedlo, že slečna Martinova byla pomýlená americkými mainstreamovými médii. Později však televize, kterou založil a dodnes financuje Kreml, vydala mírnější prohlášení.

"Navzdory rozšířeným názorům RT netrestá své novináře výpovědí. Naši redaktoři mohou svobodně vyjadřovat své názory nejen v soukromí, ale také přímo ve vysílaní. To je případ Abby a jejího komentáře o Ukrajině," cituje stanovisko deník Daily Telegraph. "Respektujeme její pohled a pohledy všech našich novinářů i hostů. Slečnu Martinovou proto nebudeme absolutně nijak postihovat."

Přes toto ujištění se ovšem zdá, že Martinová po kritickém vystoupení, které ve světě vzbudilo obrovský ohlas, přijde o své dosavadní místo. Televize ji totiž chce poslat na Krym.


"Ve svém komentáři se slečna Martinová zmínila, že nemá hlubší znalosti a detailní přehled o událostech na Krymu. Proto ji tam posíláme, aby si mohla vytvořit názor přímo z centra dění a pochopila situaci."

Moderátorka se však z Washingtonu, odkud Russia Today vysílá, zatím stěhovat nehodlá. "Přestože toto prohlášení vyšlo, tak já se na Krym nechystám," řekla Martinová deníku Telegraph.

Podobný incident je v RT výjimečný. Stanice je totiž financována ze státního rozpočtu a jejím cílem je šířit stanoviska ruské vlády v zahraničí. Západní média stanici často obviňují, že hlásá kremelskou propagandu. Vedení televize zase tvrdí, že zahraničním divákům poskytuje alternativní pohled na dění v Rusku.

Martinová jako přední moderátorka se v minulosti několikrát podílela na účelových antiamerických reportážích. Verzi americké vlády o útocích z 11. září například označila za propagandu. Nyní se však postavila proti svému zaměstnavateli a zastala se Ukrajinců, kteří mají podporu Západu.

"Zdůrazňuji, že jsem kategoricky proti jakémukoliv vměšování se do vnitřních záležitostí suverénní země. Vojenský zásah nikdy není odpovědí," řekla v úterý v živém vysílání.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.