Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moderátor BBC Stuart Hall dostal za zneužívání dívek 30 měsíců

  15:15aktualizováno  15:15
Známý moderátor britské televizní stanice BBC Stuart Hall si za sexuální zneužívání mladých dívek odsedí 30 měsíců. V pátek o tom rozhodl britský odvolací soud.

Moderátor BBC Stuart Hall na archivním snímku | foto: Reuters

Hall dostal původně letos 17.června jen patnáctiměsíční trest (více o něm čtěte zde). Ten nyní soudce odvolacího soudu označil za "nepřiměřeně mírný" vzhledem k tomu, že oběti budou jeho činy poznamenané na celý život, informovala BBC.

Třiaosmdesátiletý moderátor televizních soutěží a sportovních pořadů se letos v květnu před soudem přiznal ke 14 případům sexuálního napadení dívek, které se datují do let 1967 až 1985. Ještě v prosinci po svém zatčení přitom tvrdil, že obvinění proti jeho osobě jsou krutá a vymyšlená. Další čtyři případy včetně jednoho znásilnění, z nichž byl obviněn, soud prozatím odložil.

Hall rozsudek odvolacího soudu sledoval prostřednictvím videokonference ve věznici v Prestonu. Jak napsala BBC, měl stále skloněnou hlavu a na dvojnásobné zvýšení trestu nijak nereagoval.

Hall pracoval pro BBC přes padesát let. V 70. letech se proslavil moderováním soutěže It's A Knockout a pak jako první uváděl televizní sportovní pořad A Question of Sport. Než jej po prosincovém obvinění stanice stáhla z vysílání, byl oblíbeným komentátorem fotbalových utkání na rozhlasové stanici BBC 5. Loni v lednu dostal od královny Alžběty II. řád Britského impéria.

Británií zmítají pedofilní skandály. Děti zneužívali Savile a Glitter:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.