Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mlha kolem Novy ještě zhoustla

  19:21aktualizováno  19:21
Další kolo souboje o nejsledovanější televizi v zemi se odehrává podle tradičního scénáře. Finanční skupina PPF na narychlo svolané tiskové konferenci oznámila, že je v tuto chvíli většinovým vlastníkem televize Nova. Jen o pár desítek minut později se proti tomu ohradil dlouholetý ředitel Novy Vladimír Železný a jeho hlavní spojenec, investor televize Jiří Šmejc. "Je to vědomé blufování," prohlásil Šmejc, který by chtěl Novu ovládnout sám.

Obě skupiny, které se o Novu přetahují už téměř měsíc, se ještě nesešly a spory budou muset nejspíš řešit soudy.

Ještě před měsícem se o finanční skupině PPF v souvislosti s TV Nova vůbec nemluvilo. Teď PPF tvrdí, že Novu ovládá.

Rozehnal jedná
Za vším je třeba hledat bývalého právníka Novy Aleše Rozehnala. Ten totiž nejprve dojednal obchod mezi zakladateli Novy Alanem, Hunčíkem a Venclíkem a PPF. Té zakladatelé prodali své podíly, sdružené ve firmě Vilja.

Jenže to by nestačilo: v tu chvíli se totiž PPF dostalo pouze zhruba ke čtvrtinovému podílu, který Vilja v televizi držela.

A v tu chvíli zasáhl Rozehnal podruhé: stáhl odvolání televize proti velmi důležitému rozsudku ze začátku června. Tehdy totiž městský soud v Praze rozhodl, že se majetkové podíly v televizi mají vrátit do stavu z roku 1999. Tehdy patřilo Železnému 60 procent televize a zakladatelům, dnes sdruženým ve Vilje, jednadvacet procent.

Jenže Železný už žádný podíl v Nově nemá: byl mu exekuován kvůli jeho dluhům. Jeho procenta si mezi sebe rozdělili zakladatelé, kteří by tak rázem ovládli přes padesát procent televize. Respektive: ovládl by je PPF, kterému je zakladatelé prodali.

Šmejc protestuje
Ještě před měsícem Rozehnal tvrdil, že se proti rozsudku odvolá. "Mám zájem na tom, aby se celá věc vyjasnila," tvrdil. Bylo by to logické: ve variantě, kterou soud odmítl, by mu totiž patřilo 14 procent Novy. A Jiřímu Šmejcovi, který ovládá finance Novy, dokonce skoro 28 procent.

Právě Šmejc si dělal zálusk na stejný kousek jako PPF - tedy na ovládnutí celé televize. Stejně jako PPF věděl, že klíč k tomu najde v podílech zakladatelů. Už v lednu s nimi podepsal předběžné smlouvy, že právě on získá jejich podíly.

Šmejc proto tvrdí, že zakladatelé nesměli podíly prodat PPF, ti ale zase tvrdí, že smlouvy porušoval Šmejc: například že o nich mluvil na veřejnosti, i když nesměl.

Chalupský možná jako mluvčí Novy skončil
Společnost CET 21 oznámila, že vypověděla smlouvu s mediální společností Cepra a.s., která ji spolu s TV Nova prostřednictvím Martina Chalupského mediálně zastupovala.

Chalupský tak s okamžitou platností přestává být jejich mluvčím a všechna jeho vyjádření, která poskytne médiím, nejsou jejich autorizovaným vyjádřením. Novým mediálním zástupcem společnosti CET 21 se stala mezinárodní firma Ogilvy Public Relations, píše se v prohlášení, které poskytla sdělovacím prostředkům Dita Stejskalová z uvedené firmy s tím, že o tom rozhodli stávající jednatelé CET 21 Aleš Rozehnal, Petr Dvořák a Aleš Minx.

Chalupský však řekl ČTK, že vedení CET 21 žádné takové rozhodnutí neučinilo.

Údajné Chalupského odvolání označila za nesmyslné spolupracovnice šéfa MEF Holdingu Jiřího Šmejce Radka Chytilová. PPF podle ní nemá právo Chalupského odvolat. "Chalupský je dál mluvčí, s firmou Cepra dále polupracujeme," prohlásila Chytilová bez dalších podrobností.

Výpověď smlouvy naopak potvrdil Ivan Lackovič ze skupiny PPF. "V CET 21 jsou samozřejmě, tak jak jsme dneska prezentovali na tiskové konferenci, noví jednatelé a ti víceméně mají právo toto rozhodnutí udělat," řekl Lackovič.

Chalupský se brání
Chalupský tvrdí, že vyjádření agentury Ogilvy se nezakládá na pravdě. Smlouvy za CET 21 podle něj mohou uzavírat pouze jednatelé CET 21, kterými jsou Vladimír Železný, Libuše Šmuclerová a Aleš Rozehnal. "Tito jednatelé a management televize žádné rozhodnutí o zrušení mediálního zastoupení neudělali," tvrdí Chalupský.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Milan Brázdil (ANO 2011).
Místní špičky ANO ve volbách nechtěly „sběrače kroužků“, opět je přeskočil

Titul volební skokan by si mohl dát před jméno kandidát ANO z Olomouckého kraje Milan Brázdil. Už ve třetích volbách posbíral v kraji od voličů nejvíc kroužků....  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Ivan Bartoš ve volebním štábu Pirátů v Praze. (21. října 2017)
Je to strašná síla, když vám dá hlas tolik lidí, říká slavící Bartoš

Sehnat předsedu Pirátů Ivana Bartoše není snadné. Mobil má vypnutý. Nejsnáze ho najdete podle svítících světel a hloučku kameramanů. „Jsem více než spokojený s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.