Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mladič bydlel u bratrance, nemaskoval se a měl své doklady

  16:32aktualizováno  20:02
Pár hodin po zatčení Ratka Mladiče začínají srbská média rozkrývat, jak někdejší bosenskosrbský generál deset let na útěku žil. Podle informací srbského rádia B92 se kromě falešného jména Milorad Komadič nijak zvlášť nemaskoval. Prozradil se i tím, že u sebe měl své vlastní doklady.

Ratko Mladič u soudu v Bělehradě na záběrech srbské televize RTS | foto: www.rts.rs

Podle srbské televize RTS žil Ratko Mladič v obci Lazarevo asi 80 kilometrů od Bělehradu v domě svého bratrance Branka Mladiče. Rodina prý žila nenápadně ve skromných podmínkách a v obci se třemi tisíci obyvateli si jich nikdo příliš nevšímal.

Ratko Mladič

Podle informací rozhlasové stanice B92 se Mladič kromě falešného jména nijak zvlášť neskrýval. Na rozdíl od bosenskosrbského předáka Radovana Karadžiče se nenechal zarůst vousem a nepoužíval ani žádné další maskování.

Zdroje srbského rádia ale informovaly, že značně zestárl. Srbský bulvární deník Blic navíc přinesl zprávu, že devětašedesátiletého Srba v nedávné minulosti postihla mozková mrtvice a nemůže pohnout jednou rukou, a B92 dokonce uvedla, že mu byla ruka amputována.

"Mladič vypadal jako stařec. Jeden by kolem něj prošel bez povšimnutí," prohlásil podle ČTK ministr pro spolupráci s tribunálem OSN Rasim Ljajić. Mladič alias Milorad Komadič se prý prozradil tím, že byl někdejšímu generálovi fyzicky velmi podobný a měl u sebe některé doklady vystavené na jméno Ratka Mladiče.

Mladič při zatčení spolupracoval

Při zatčení prý s vyšetřovateli spolupracoval a nekladl žádný odpor. Chorvatská média napsala, že okamžitě přiznal svou totožnost. Speciální tým při zatýkání prohledal několik budov a nakonec ho našel v domě se žlutou fasádou v centru Lazareva.

Dostane někdo odměnu?

Policie dopadla Mladiče poté, co dostala tip. Není však vůbec jasné, zda anonym, jehož totožnost úřady tají, skutečně získá 10 milionů eur (skoro 250 milionů korun), které na Mladičovu hlavu vypsala srbská vláda. Peníze by měly jít ze státního rozpočtu, asi pět milionů dolarů nabídly USA.

Zdroj: B92

Podle televize RTS lapila zvláštní jednotka Ratka Mladiče v ulici Vuka Karadžiče okolo půl šesté ráno. Operace byla provedena rychle, sousedé údajně nic neviděli ani neslyšeli, uvedla televize.

Do vsi se okamžitě sjel velký počet novinářů, policie ale ulici uzavřela.

Většina světa jeho dopadení přivítala, z Haagu se však ozval někdejší prezident Republiky srbské Radovan Karadžič, kterého Srbové chytili před necelými třemi lety.

Karadžič prostřednictvím svého právníka vzkázal, že ho zpráva o Mladičově zatčení mrzí.

Předseda srbské radikální strany Tomislav Nikolič, který je považovaný za hlavního soupeře Borise Tadiče v nadcházejících prezidentských volbách, uvedl, že věří, že se jednalo o připravovanou akci. Vyzval prezidenta, aby veřejnosti odhalil veškeré detaily k případu.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Kanadské úřady nestíhají vyřizovat žádosti o azyl. Do země letos přišly...
Kanada slíbila pomoc uprchlíkům, teď nestíhá vyřizovat žádosti o azyl

Kanada platí za jednu z nejvstřícnějších zemí k uprchlíkům. Ochota pomoct však vládě pomalu začíná přerůstat přes hlavu. Úřady nestíhají vyřizovat žádosti o...  celý článek

Japonský premiér Šinzó Abe během předvolební kampaně (16. října 2017)
Předčasné volby v Japonsku ovládl Abe, hlasování poznamenal tajfun

Japonská vládní koalice vedená Liberálnědemokratickou stranou (LDP) premiéra Šinzóa Abeho dosáhla v předčasných parlamentních volbách přesvědčivého vítězství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.