Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Místo záchodu máme kbelík, zlobí se strojvůdci. Podle ČD to patří k profesi

  15:02aktualizováno  15:02
Strojvedoucí Českých drah si stěžují na to, že si nemají kam dojít na záchod. Často proto improvizují a potřebu vykonávají do kelímků, PET lahví nebo kbelíků, řekl iDNES.cz mluvčí Federace strojvůdců ČR Libor Poláček. Podle Českých drah ale strojvůdcům nic nebrání v tom, aby si v zastávce odskočili na WC do vlaku.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Radek Kalhous, MAFRA

O nářcích některých strojvedoucích jako první informoval deník Právo. Například strojvedoucí vlaku Eurocity z Prahy do Břeclavi má první delší přestávku po třech a půl hodinách. Když se mu už nutně chce na toaletu, uleví si do kbelíku.

Podle Českých drah si však strojvůdci bez problému mohou během zastávky odskočit na záchod ve vlaku. Stačí přitom, aby vlak zastavil na jednu až dvě minuty.

"Strojvedoucí to tak dělají, chodí během zastávky na WC do vlaku. Mluvil jsem s přednosty, kteří na lokomotivách jezdili mnoho let, a ti nad tímhle (vykonáváním potřeby do kelímků atd. - pozn. red.) kroutí hlavou," sdělil iDNES.cz mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Strojvůdce však v zastávkách tlačí čas a problémem může být i zastaralost vlaku. "Toaleta musí mít tzv. uzavřený cyklus. Pokud tam není, spadne jejich potřeba rovnou na koleje, a to v zastávce samozřejmě nejde. Také to často neumožňují provozní podmínky, protože musí dodržovat jízdní řád a na trati jsou i další vozidla," namítl Poláček.

ČD: Chirurg taky neodejde od operace

Podle Šťáhlavského patří delší doba mezi zastávkami k profesi strojvůdce. "Stejně tak chirurg, který operuje, nenechá otevřené srdce a nejde na záchod. Jsou určité věci, které s profesí souvisejí. Strojvedoucí řídí vlak a je logické, že ve stošedesátikilometrové rychlosti se nemohou sebrat a jít na WC," uvedl.

Současná situace nemá jednoduché řešení. "Kdyby to bylo už doopravdy kritické, může strojvůdce zastavit vlak někde na trati a nahlásit dispečerovi indispozici. Je to, jako by mu třeba bylo špatně. Ne každý to ale chce takhle dělat, přijde jim to ponižující," dodal Poláček.

Problémy by podle strojvůdců ukončily nové lokomotivy, které by měly vlastní sociální zařízení. Pomohla by ale i úprava pracovního výkonu, aby měli strojvůdci čas na toaletu zajít.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Bývalý ministr obrany Martin Barták přichází na jednání Městského soudu v...
Pokračuje soud v kauze letounů CASA, svědčit bude bývalý ministr Barták

U Obvodního soudu pro Prahu 6 bude v úterý výslechem svědků pokračovat hlavní líčení v kauze nákupu letadel CASA. Obžalobě čelí bývalá ministryně obrany Vlasta...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.