Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Místo pro halu je na Maninách i v ČKD

  19:29aktualizováno  19:29
Praha - Jediným možným místem, na kterém je v Praze možné postavit víceúčelovou halu pro šampionát v ledním hokeji pro rok 2004 je Hagibor. Tuto větu opakovali představitelé radnice do omrzení až do tohoto týdne a odvolávali se přitom na platný územní plán, který není možné změnit dříve než za dva roky.

Radnice ovšem najednou otočila a tvrdí, že se dá hala postavit bez problémů na Maninách, aniž by se musel územní plán měnit. Podle primátora Jana Kasla je možné v rámci územního plánu přesouvat pozemky a stavět na základě výjimky ze stavební uzávěry. "Kdybych si toto uvědomil dříve, neopakoval bych, že stavět na Maninách není možné," řekl primátor.

Zatímco na Hagiboru není úplně jasné komu patří všechny pozemky pod budoucí halou, na Maninách je podle radnice vše mnohem jasnější.

Veškeré pozemky zde patří buď hlavnímu městu nebo městskému Dopravnímu podniku. Podle rozhodnutí radních, které ovšem ještě musí potvrdit městské zastupitelstvo by město na halu vyčlenilo více než čtyři hektary, kde by mohly vzniknout také kanceláře, ubytovací zařízení a tréninková hala. Stavba haly na Maninách si však vyžádá i obrovskou investici z veřejných rozpočtů. Bude totiž nutné prodloužit Pobřežní ulici, a přeložit tramvajové koleje ze Sokolovské ulice a investovat i do okolí haly. Podle odhadu magistrátu si tyto práce vyžádají asi miliardu korun.

Jedním ze závažných technických problémů je však i to, že této lokalitě chybí protipovodňová ochrana. Primátor však nyní problémy s protipovodňovým opatřením bagatelizoval s tím, že stačí vybudovat dvoumetrový val, který by nebyl dražší než patnáct milionů korun. Kasl ovšem nevyloučil, že by se nová hala mohla postavit i v jiné lokalitě, pokud by se investor dohodl s jiným vlastníkem pozemků a opatřil by si všechna povolení.

Do hry o postavení haly se však dostávají i jiné lokality. Například zastupitelstvo Prahy devět tento týden oficiálně navrhlo hlavnímu městu, aby se nová hala postavila buď u stanice metra Českomoravská v areálu ČKD Lokomotivka, nebo u nové stanice metra Kolbenova. Podle radnice Prahy 9 by hala ve Vysočanech velmi oživila celou lokalitu a nastartovala by i další rozvoj nyní chátrajících areálů.

Variantu u stanice metra Kolbenova podporuje například i senátor Josef Pavlata. "Je zde velký pozemek, který je pro stavbu vhodný. Vlastní jej ČKD Elektrotechnika, která je v likvidaci, ale jejím největšim věřitelem, je stát, který zde má pohledávku asi tři čtvrtě miliardy korun Pokud by stát odpustil tento dluh, který je stejně nevymahatelný, byla by zde zdarma plocha pro stavbu arény," řekl senátor a dodal, že už kvůli tomu vedl určitá jednání s rozpočtovým výborem parlamentu. "Jakmile získáme alespoň nějakou naději, že je zde možné stavět, oslovíme i investora," sdělil Pavlata.

Starosta Prahy 9 Vladimír Řihák uvedl, že stavbu haly v této lokalitě územní plán umožňuje. "Má zde být nerušící výroba, obchod, a služby. To splňuje kritéria pro takovou stavbu. Navíc je zde výhodné dopravní spojení metrem i automobilem, protože v blízkosti jsou dopravní okruhy, které například Maninám chybí," uvedl Řihák s tím, že navíc je ve Vysočanském areálu vybudovaná veškerá infrastruktura.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.