Místo prevence a důsledné kontroly - vyšší daně

Ministerstvo dopravy, nezůstává v žádném případě pozadu za ministerstvem financí v návrzích daní. Nezaujatému pozorovateli připadá, že se vládní strana a koalice někdy předhánějí v tom, jakou skvěle zdaněnou budoucnost připravit svým občanům místo radikálních úspor.
Kupříkladu návrhy v podobě  zdražení dálničních nálepek, zdražit o korunu benzín, daně pro všechny motoristy bez rozdílu musí nadchnout všechny motoristické fandy. Ti dálniční nálepku jako  hořkou piluli polkli. Těžko však polknou další  dvě  daňové pilulky najednou jako je  vyšší daň z  benzínu, zavedení silniční daně pro všechny občany. To už by se mohli také v závislosti  na dalším připravovaném celkovém daňovém zatížení dokonale zadusit. Pokud se tedy nerozhodnou raději utéci  do  jiných států  EU po vstupu, nebo na Slovensko, které jde opačnou cestou daňové zátěže.
Propagátoři zvyšování již tak vysokých daní z benzínu si jistě uvědomují, že tyto ceny se promítnou do všech  dalších služeb a výrobků podobně jako se promítá silniční daň již zavedená pro podniky a podnikatele. Silniční daň  pro každého motoristu připomíná návrat do dob vlády  jedné komunistické strany, kdy tato daň byla daní z přepychu vlastnit motorové vozidlo. Osobní auta  silnice tak neničí.
Pravdou je , že naše silnice jsou   kolbištěm, kde  někdy jeden řidič ohrožuje druhého ve snaze se vyhnout dírám, kde by mohl prorazit pneumatiku či zničit disk. Není to ale více lajdáckost správy silnic, alespoň  výtluky zalepit ? Nebo snad snaha maximalizovat své zisky?
Silniční správy si neustále stěžují na nedostatek peněz. Kam tedy peníze  ze státního rozpočtu neustále mizí? Zkazek o černých dírách si  lidé vyslechli již dost. Co takhle tu černou díru dole trochu zavázat  pomocí důsledné kontroly  vložených peněz  v porovnání  s odvedenou prací?
Co se také věnovat důsledně prevenci na  nejvíce poškozených úsecích a provádět časté kontroly na silnicích  s vážením kamionů a nákladních aut, převážejících  uhlí, štěrk apod. Není nic jednoduššího si počkat na výpadovkách od dolů, kamenolomů a celnic a vážit, vážit, pokutovat. Není žádným tajemstvím, že zahraniční firmy dovezou zboží na dvou kamionech a před hranicí ho přeloží na jeden. Přetížená auta nejsou na našich silnicích  výjimkou  a nejen , že silnice ničí, ale odlétajícími kousky štěrku či uhlí  poškozují osobní vozy jedoucí za nimi včetně jejich skel. Tam by také neškodila zákonná úprava se zaplachtováním  nákladu. Taky prevence. Následně pojišťovny  zdražují  pojistky skel.
Přetížení náprav  aut, likvidující převážně naše  silnice  vytlačenými nebezpečnými kolejemi a výtluky, trestat  vysokou pokutou, který by naplnila pokladny  krajských rozpočtů fondů dopravy. Je to jistě mnoho práce, možná i finance  navíc na  vážící zařízení a namáhavější kontola, než u osobních aut, ale  bohatě by se vyplatila. A hlavně postihla by adresně ty, za jejichž nedbalost mají platit všichni. Životnost silnic by  se zvýšila,  železniční  doprava by  vyšla z dlouhodobé recese a byla by  pro některé náklady  zase využívána jako dříve. Protože než platit pokuty za přetížení, bylo by levnější si zaplatit kupříkladu na uhlí opět  vagón a  vyložit ho v místě  odběru.

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video