Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Místo nočních zpráv ČT jen černá obrazovka

  10:29aktualizováno  10:29
Místo včerejších nočních zpráv České televize krátce před půl dvanáctou viděla část diváků opět jen černou obrazovku s titulkem. Zaměstnanci redakce zpravodajství, kteří neuznávají nové vedení televize, dnes uvedli, že jejich redakce noční zprávy připravila, avšak generální ředitel ČT Jiří Hodač a ředitelka zpravodajství Jana Bobošíková jejich odvysílání zabránili. Obě strany strany nezávisle na sobě vysílaly po celé pondělí v době zpráv různé programy. České radiokomunikace se podle vyjádření Jaroslava Lehoučky z jejich centrálního dispečinku řídí pokyny nového vedení ČT. Krize ve veřejnoprávní televizi trvá již od středy 20. prosince, kdy Rada ČT zvolila novým ředitelem Hodače.
Podrobnosti najdete uvnitř článku, napište svůj názor do chatu.

Diváci, kteří přijímají signál ČT z pozemních vysílačů, viděli v pondělí večer, stejně jako v neděli, verzi hlavní zpravodajské relace Události připravenou Hodačovými lidmi. "Vzbouřeneckou" verzi zpravodajských relací viděli jen diváci kabelové televize.

Večerní hlavní zprávy ČT1 vysílalo nové vedení České televize ze studii soukromé televize Prima. Během znělky zpráv bylo patrné přepnutí na jiný zdroj signálu a došlo ke zhoršení kvality zvuku i obrazu.

Redaktoři zpravodajství TV Prima se spolu se svým šéfredaktorem ve zprávách v 19 hodin distancovali od vedení Primy, které pomohlo vysílat novému vedení České televize.

Ve zprávách, které vysílalo na ČT1 nové vedení televize, vystoupila nová šéfka zpravodajství ČT1 Jana Bobošíková, která oznámila, že začala vzbouřené redaktory propouštět a další přeřazovat na jinou práci a to doma. "Děláme to proto, aby tito zaměstnanci opustili zpravodajský velín České televize, který okupují," řekla Bobošíková.

Vzbouření zaměstnanci v prohlášení zaslaném ČTK uvedli, že "lidé Jany Bobošíkové zjevně nejsou schopni zajistit přípravu pravidelných zpravodajských relací podle schváleného programového schématu". Upozornili, že pondělní hlavní zpravodajská relace, kterou připravil tým Bobošíkové ve zkrácené verzi, "neobsahovala skryté titulky, což je inzerovaná služba ČT veřejnosti".

"Původní tým zpravodajství ČT měl všechny relace tak jako každý den řádně připraveny k vysílání," praví se v prohlášení podepsaném reportérem Martinem Schmarczem, vedoucím reportérem Markem Vítkem a reportérem Filipem Černým.

Podvečerní pondělní zprávy v 18 hodin na ČT1 se nevysílaly

Místo nich byl na televizní obrazovce viděl pouze nápis "Do distribuční sítě byl dodán program vyrobený neoprávněnými osobami. Vysílání bude pokračovat za okamžik, Česká televize se vám omlouvá."

Vysílání je přerušováno, vysílají dvě skupiny
Také další zpravodajské relace doprovázejí spory mezi dvěma skupinami televizních pracovníků. Podle informací ČTK mohli polední zprávy původní redakce zpravodajství sledovat diváci, kteří signál ČT přijímají přes satelit či prostřednictvím kabelu. Lidé s běžným příjmem přes anténu pak viděli jen zmíněný text.
Pro diváky České televize byly i v pondělí připraveny dvoje zprávy. Jedny přichystali na 12:45 lidé spolupracující s novou ředitelkou zpravodajství Janou Bobošíkovou, druhé část redakce, která ji ve funkci neuznává. V poledne se vysílalo jen zpravodajství připravené redakcí "vzbouřenců". Relaci, kterou připravoval tým spjatý s vedením, se nepodařilo odvysílat. Místo zpráv diváci viděli na obrazovkách pouze nepodepsaný text "Na vysílač nebyl dopraven autorizovaný signál České televize, vysílání bude pokračovat po přestávce".
Signál byl podle technického ředitele ČT Víta Novotného, který je spojen s původní redakcí, odpojen na pracovišti Českých radiokomunikací. "K autorizaci signálu dochází na předávacím pracovišti mezi Českou televizí a pracovišti spojů a tam náš signál byl k dispozici," řekl Novotný Českému rozhlasu. Jde podle něj o hrubý zásah do smluvních vztahů mezi ČT a radiokomunikacemi, kterému chce čelit právní cestou. Z toho vyplývá, že České radiokomunikace se řídí pokyny nového Hodačova vedení.

Ředitelka zpravodajství ČT Bobošíková: Chci naplnit zákon
Bobošíková v rozhlasu řekla, že "považuje za nepřípustné, aby vysílání ČT ovlivňovaly neoprávněné osoby". Odpůrcům nového vedení, kteří požadují jeho odstoupení, vzkázala: "Neodstoupím a neustoupím a budu se snažit všemožnými legálními způsoby naplnit zákon." Odpoledne začala Bobošíková osobně rozdávat výpovědi zaměstnancům redakce, kteří dnes odmítli její výzvu začali spolupracovat s novým editorem hlavní zpravodajské relace Události Stanislavem Kněnickým. Redaktoři a editoři, kteří nové vedení televize neuznávají, pokračují v přípravě hlavní zpravodajské relace Události, které chtějí vysílat z Kavčích hor. Bobošíková potvrdila, že pondělní večerní Události budou připravovány s "využitím výrobních kapacit televize Prima".

Václav Klaus: V ČT je porušován zákon, stát musí zakročit
Václav Klaus vyzval vládu, aby zamezila porušování zákona v České televizi. Klaus uvádí v pondělním prohlášení, že současné události v České televizi, kde eskaluje konflikt mezi novým vedením a vzbouřenými zaměstnanci pražské redakce zpravodajství, považuje za "naprosto nepřijatelné a skandální". "Vždy, když je porušován zákon, a v České televizi v tyto dny nepochybně dochází k porušování zákona, musí zasáhnout stát. Vyzývám proto vládu České republiky, aby neprodleně jednala a zamezila porušování zákona v České televizi," zdůraznil předseda sněmovny.

Ministr kultury: Máme tady pirátské vysílání
Ve zprávách vysílaných pražskou redakcí zpravodajství se "vzbouřenci" zeptali ředitelky zpravodajství Jany Bobošíkové, kterou sami neuznávají, kolik stálo televizi nedělní vysílání hlavních zpráv z náhradních prostor a zda tým loajální novému řediteli Jiřímu Hodačovi používal záběry televize Nova. Bobošíková na to odmítla odpovědět. Producent Ředitelství zpravodajství ČT Petr Jahn odhadl náklady na 80 až 100 tisíc korun. "Musí to řešit okamžitě politické orgány, protože určitě je tady v této chvíli jedno pirátské vysílání," řekl v těchto zprávách ministr kultury Pavel Dostál. Záznam vysílání zpráv nového vedení si údajně vyžádal předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Martin Muchka. Podle něj je situace vážná.

Prezident chce zůstat stranou
Krizový výbor Hodačových odpůrců požádal o přijetí prezidenta Václava Havla. Jeho tiskový mluvčí Ladislav Špaček dnes uvedl, že prezidentská kancelář bude i tuto žádost, jako každý podobný podnět, pečlivě zvažovat. Prezident podle něj ale nebude komentovat vyhrocenou situaci v České televizi. "Pan prezident v žádném případě nemůže být arbitrem toho sporu," odpověděl na dotaz, zda by Havel případně jednal i s Hodačem.

Finanční ředitel ČT vyzval Hodače k rezignaci
Finanční ředitel České televize Ladislav Paluska vyzval v pondělí generálního ředitele Jiřího Hodače k rezignaci. "Panu Hodačovi jsem řekl, že by situaci zklidnila jeho rezignace na funkci generálního ředitele," řekl Paluska ČTK po odchodu z jednání s Hodačem. CET 21: V neděli šlo o čistě komerční výpomoc Štědrovečerní Události, které vznikly pod novým vedením České televize, byly vysílány z Barrandova, kde sídlí i televize Nova. Některých jejích technických prostředků ČT v neděli také použila. "Služba byla poskytnuta na základě objednávky statutárního generálního ředitele ČT," řekl v pondělí ČTK Martin Chalupský, mluvčí společnosti CET 21, která drží licenci na vysílání Novy. "Z naší strany se jednalo o technickou výpomoc na čistě komerční bázi," doplnil s tím, že takovou pomoc si televize "standardně poskytují". "Například stejnou službu nám poskytovala ČT při vysílání olympiády," řekl mluvčí.

Část diváků ČT viděla 25. 12. ve 12:45 na obrazovce místo zpravodajské relace tento text.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.