Protože stabilita Miru je nezbytným předpokladem, aby se s ním mohla spojit nákladní loď Progress, která nahoru vyveze palivo nazbytné pro likvidaci staré orbitální stanice, bylo nutno vzlet odložit.
Stalo se tak naštěstí ještě před tím, než pozemní obsluha začala plnit nádrže nosné rakety pohonnými látkami.
Technici nyní zjišťují příčinu závady na energetickém systému stanice, aby mohli opět uvést do provozu stabilizační a orientační systém Miru. Pokud se to podaří zvládnout rychle, bylo by možno vyslat nákladní loď ke stanici nejdříve tuto neděli, tedy 21. ledna. Jinak bude třeba nejprve na stanici vyslat záchrannou expedici dvou kosmonautů, aby ručním řízením zajistila připojení nákladní lodi.
K tomu účelu jsou již připraveny dokonce tři dvoučlenné posádky. Hlavní posádku tvoří velitel Gennadij I. Padalka a palubní inženýr Nikolaj M. Budarin, záložní osádku Saližan Š. Šaripov a Pavel V. Vinogradov. V rezervě jsou pro případ potřeby ještě kosmonauti Talgat A. Musabajev a Jurij M. Baturin.
Nová závada na kosmické stanice jen podtrhuje nutnost její bezpečné likvidace. Protože se stanice pohybuje po dráze se sklonem 51,6° k rovníku, znamená to, že by neřízena mohla spadnout kdekoli mezi 51. rovnoběžkou na severní polokouli a 51. rovnoběžkou na jižní polokouli, tedy v oblasti, v níž žijí asi tři čtvrtiny lidstva.
Tak by se mohl Mir stát nebezpečnou zbraní, která by mohla napáchat rozsáhlé škody na majetku i životech. Nejnovější výpočty dráhy – velmi nejisté vzhledem k silně proměnné sluneční aktivitě – předpokládají samovolný zánik stanice v období od druhé poloviny března až do počátku dubna tohoto roku.