Podle deníku tak může novopečený ministr dopravy za nalepenou "espézetku" přijít až na rok o řidičák. Průkaz má přitom jeden z lídrů Věcí veřejných teprve pár měsíců.
Proto možná také zapomněl rozsvítit světla svého luxusního maserati. Provinění se značkou je přitom úplně zbytečné, na podobná auta totiž není problém připevnit registrační značku stejně jako na běžná auta.
Bárta Českému rozhlasu řekl, že samolepku na kapotu dal až poté, co mu originální registrační značku někdo ukradl. "Maserati je prostě auto, které není úplně stavěné na české silnice, a v momentě, kdy o tu SPZ přijdu, tak mám v autě náhradní, kterou hned nalepím," řekl Bárta.
Svého nového šéfa ale nešetří dlouholetý mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Podle něj je totiž naprosto vyloučené, aby šofér sám od sebe nahradil plechovou tabulku s čísly a písmeny právě třeba samolepkou. "To je jednoznačně porušení zákona," řekl Hanzelka Blesku.
Stejný názor má i šéf pražských dopravních policistů Pavel Švrčula. "Auto musí být označeno značkou, kterou jeho majitel dostane při registraci. Jinak hrozí různé postihy," vyjádřil se pro iDNES.cz Švrčula.
Dopravní expert a poslanec za Věci veřejné Stanislav Huml je ale jiného názoru. "Espézetka nalepená na kapotě rozhodně nesnižuje možnost auto identifikovat a nikde není výslovně napsáno, že musí být vpředu uprostřed. Problém by nastal ve chvíli, kdy by značka úplně scházela nebo by byla pozměněná," osvětlil svůj názor pro iDNES.cz Huml.
Doplnil, že je podle něj normální, že auta například s plastovými espézetkami procházejí technickými kontrolami, protože jsou od těch plechových k nerozeznání.
Protože se ale samolepka na kapotě podle ministerstva a policie nepočítá, může Bárta dostat pokutu až deset tisíc korun a až na rok přijít o řidičák.