Ministr dopravy a kandidát na šéfa VV Vít Bárta

Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011)
velikost textu:
vydáno 1.4.2011 8:00
Ministr dopravy a místopředeseda Věcí veřejných Vít Bárta se rozhodl kandidovat na předsedu Věcí veřejných. Současný šéf strany Radek John duel vítá a tvrdí, že má větší podporu. Proč se tak Bárta rozhodl? Co chce ve straně změnit a koho si případně zvolí do svého nejbližšího okolí? Bárty se ptejte v pátek 1. dubna od 8:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. dubna 2011 do 8:20

OTÁZKA: Dobrý den. Připouštíte si, že díky reformám této vlády národ chudne? Z chudáků se stávají žebráci, ze střední třídy chudáci, jen těch nejbohatších se to tak nějak netýká.
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Duchodová reforma je nevyhnutelná, stejně jako zdravotní a daňová reforma. Tento problém řešíme nejen v ČR, ale i v celé Evropě. Vše co se z DPH vybere se důsledně vrátí na penzijné reformu. Navíc penzijní reforma bude plně kompenzována pracujícím rodičům a důchodcům, kterých se díky tomu změna DPH nedotkne. 1.4.2011 8:34
OTÁZKA: Dobrý den. Není vhodnější na reformy vymáhat zákonné poplatky státu (daně, soc. pojistné atd.), zamezit rozkrádání státu a zakázek (boj proti korupci) , než tahat peníze lidem z kapsy. Myslím že by to nějaké miliardy vyneslo. Ale ono to není tak jednoduché jako oškubat lidi, že? Děkuji za odpověď Jarda jaroslav loun
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Myslím, že jsem na Ministerstvu dopravy jasně ukázal, že umím bojovat s plýtváním. Jen za loňský rok jsem snížil cenu staveb na železnici o 5 % a na silnicích o 2,5 %. Celkově jsem tak jen za loňský rok ušetřil 7 miliard korun. A to s tím, že vláda začala pracovat od července a rozpočet MD jsme seškrtali o 1/3 abychom zastavili zadlužování státu. Dobeš ušetřil 10 % na ceně státním maturit, John ušetřil desítky milionů na internetových aukcích. Přesto věřte, že to nestačí. Více než 60% rozpočtu státu jsou výdaje na soc. problematiku, důchody, dávky a zdravotnictví. Pokud neuděláme pořádek ve zdravotnictví a nebudeme přizpůsobovat důchodový systém tomu, aby do něj přicházelo ještě více peněz než nyní, úroveň soc. a zdravotního bude prudce klesat. 1.4.2011 8:37
OTÁZKA: Dobrý den, z Vašeho vyjádření - kam by měla být orientována strana pod Vaším vedením, je zřejmé, že novinářské spekulace o tom, že jste faktický lídr VV (a R. John je pouhou loutkou) nejsou pravdivé. Na čem se podle Vás zakládají?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: V posledních měsících hlavním tématem ve společnosti není Johnův boj proti korupci, ale reformy. Důchodová, zdravotní atd. Jsem ekonomickým ministrem a hlavním vyjednavačem VV pro ekonomické reformy s pověřením předsedy strany. 1.4.2011 8:40
OTÁZKA: Dobrý den pane Bárto.Čí to byl nápad přitáhnout pana Humla do vaší strany?? nemyslíte že tento pán vám ubírá hlasy voličů?? A nemyslíte že tento pán měl být opravdu vydán do rukou spravedlnosti?? Před zákonem si máme být rovni Přeji pěkný víkend.
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Žijeme zvláštní reality show, kterou, nezlobte se, nechci komentovat dříve, než si o tom z očí do očí budeme povídat. 1.4.2011 8:42
OTÁZKA: Jak nachytáte/jste nachytal na 1.apríla svou manželku ? A dělal jste nějakou akci i v ABL na prvního apríla ? Jinými slovy jste suchoprd nebo si umíte udělat legraci ?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: V loňském roce si pamatuju, že mi 1. dubna zavolal poslanec V. Paggio, že na home page stránek Věcí veřejných, podotýkám, měsíc před volbami, je napsáno, že John je lump, a že to hackeři zakódovali tak, že to není možné z webu odstranit. Měl jsem chuť zbořit svět, ale než jsem cokoli udělal, zjistil jsem, že je to apríl. Ve zbytku dne už jsem nebyl schopen dalších aprílů. A když tak nad tím dnes přemýšlím, nebudu kandidovat na předsedu :-) 1.4.2011 8:43
OTÁZKA: Dobrý den, co podle vás VV v tuto chvíli chybí a co byste změnil jako první věc, kdybyste byl zvolen předsedou?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Zdravím Smrtonosnou past :-) VV potřebují hlavně klid a čas, který jim ale reálná politika dát nemůže a tak musíme se vším, co se kolem nás děje vyrovnávat pod velikým tlakem. Nicméně všechny tyto tlaky vyžadují se jim rasantně bránit a proto jsem svojí kampaň spojil s heslem "Umět říkat NE!" - Ne - kmotrům ve VV, ne - vyhraněným extrémní nápadům z prava i z leva = pevně zakotvit stranu ve středu. Poslední ne je - neivestovat vdo všech krajů stejně, ale rozdělovat finance podle kvality jednotlivých kandidátů. 1.4.2011 8:44
OTÁZKA: Nemate pocit, že máte posunuté vnímání? Např. návrh na zákaz telefonování i s handsfree - ne každý může využít služeb profesionálního řidiče. Filip Švehla
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Statistika ukazuje, že četnost dopravních nehod, způsobených telefonováním s handsfree je velmi vysoká. Věděl jsem, že předkládám velmi kontroverzní návrh a chtěl jsem znát názor veřejnosti. Považuji za velmi užitečné, že jsem na toto téma rozpoutal vášnivou debatu. Pro vaši představu vyšlo 43 článků za měsíc. Pevně doufám, že si lidé začnou uvědomovat, že auto je zbraň a auto s handsfree je odjištěná zbraň. 1.4.2011 8:45
OTÁZKA: Zdravím, co Vás přimělo změnit názor na kandidatura na post předsedy strany?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Na podzim R. John čelil neoprávněné kritice ve spoustě zásadních věcí byl ve svém úřadu blokován, aby nemohl konat. Všechna síla VV musela být napřena pro podporu Radka Johna. v lednu došlo ke změně policejního prezidenta a k prosazení protikorupčního balíčku...... mmj nevěřím údajům o tom, kolik policistů podepsalo petici na podporu odchodu R. Johna z pozice ministra. Sečteno, podrtženo - R. John je dnes úspěšný ministr a když jsem dostal tolik nominací (za které znovu a znovu děkuji), považoval jsem za správné, jít výzvě naproti. Nicméně připomínám, že nebudu jako véčkař volit sám sebe a svůj hlas dám, stejně jako moje žena, RAdkovi Johnovi. 1.4.2011 8:47
OTÁZKA: Dobrý den, setkal jste se vy osobně v česku někdy s korupcí? kdy, v jaké souvislosti a jak jste se zachoval? Jakub Pražák
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Ano, setkal jsem se s korupcí a není tajemstvím, že jsem pořídil z korupční nabídky záznam, který jsem předal nadřízeným strukturám korupčníka. A udělal bych to znovu. 1.4.2011 8:49
OTÁZKA: Zdravím, začalo jaro - jaké venkovní sporty máte nejraději?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Miluju jízdu na koni. Mám náročného koně, na kterém když sedím a náhodou by mé myšlenky utekly jinam (do práce), můj kůň to žárlivě pozná a dá mi to pocítit. Nicméně o to více si užiju každou takovou chvíli, kdy pod sebou cítíte sílu koně ve cvalu. 1.4.2011 8:51
OTÁZKA: Dobré ráno, mám trochu odlehčující dotaz - kam se chystáte letos na dovolenou? Budete mít vůbec čas někam odjet?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Co budu dělat o prázdninách, dnes vůbec netuším. Mám pocit, že ve své funkci žiji stále rychleji. Moc rád bych si se ženou odpočinul, někde na francouzských či italských vinicích. 1.4.2011 8:52
OTÁZKA: Dobré ráno, mám trochu laický dotaz - co obnáší práce předsedy strany? A co by pro vás, vaše zvolení znamená?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Předseda strany musí koordinovat síly straníků především v regionech s činností posleneckého klubu a ministrů. To vše má veliký potenciál pomáhat lidem, ale upřímně říkám, že zatím VV neumí všechny tyto synergické efekty využívat. Pod tlakem aktuních úkolů dosud nebyl čas se věnovat systematické práci a to je potřeba rychle změnit. 1.4.2011 8:56
OTÁZKA: Dobré ráno, v souvislosti s touto brzkou hodinou, mě napadá otázka: Kdy se vám lépe pracuje, ráno či večer? Respektive zařadil byste se spíše mezi sovy či ranní ptáčata?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Jsem jednoznačně noční pták. A přiznávám, že radši bych dělal noční než ranní chaty. Nicméně dopoledne mám finanční komisi VV o daňové reformě, a pak odjíždím na Vysočinu řešit otázky silnic a železnice. Takže jediný termín,kdy bylo možné chat udělat, bylo dnes ráno. 1.4.2011 8:56
OTÁZKA: Dobrý den, jak se vyvíjí váš spor se Skanskou? Jinak přeji hodně štěstí při boji o snižování cen a zkvalitňování naších silnic a dálnic.
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: V brzké době představím nové skutečnosti. Nyní jsem stejně jako Vy plný očekávání. Sportovní terminologií, míč je teď na druhé straně hřiště. 1.4.2011 9:04
OTÁZKA: Dobrý den, pane ministře, co říkáte na neustálé mediální výstupy poslance za VV Stanislava Humla? Myslíte si, že je to v pořádku?
Ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. (21. ledna 2011) ODPOVĚĎ: Jak jsem dnes již několikrát řekl, žijeme zvláštní relity show. Oproti jiným stranám jsme někdy mladí a naivní. Přesto jsem přesvědčen, že jsme nejmravnější. Nicméně vše musíme pochopit a naučit se žít pod tlakem různých věcí, které jsme si dříve neuměli vůbec představit. 1.4.2011 9:06

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.