Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr životního prostředí na poslední chvíli chystá nákup 130 aut

  0:22aktualizováno  0:22
Ministerstvo životního prostředí si plánuje v brzké době pořídit 130 nových vozů. Ministr v demisi Tomáš Podivínský tak zřejmě ještě před příchodem nové vlády utratí desítky milionů za jejich nákup. Není to přitom jediný ministr v demisi, který autopark na poslední chvíli obměňuje.
Ministr životního prostředí v demisi Tomáš Podivínský chystá obměnu autoparku. Ilustrační foto

Ministr životního prostředí v demisi Tomáš Podivínský chystá obměnu autoparku. Ilustrační foto | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Návrh na obměnu autoparku, který se bude týkat i podřízených organizací, jako je třeba Agentura ochrany přírody a krajiny, přichází v době, kdy je ministr Tomáš Podivínský (KDU-ČSL) v demisi a ve funkci zůstane možná už jen několik týdnů. O významné transakci však ještě může rozhodnout.

Přitom koaliční politici slibují, že na ministerstvech se bude "brutálně šetřit", jak vzkázal po pátečním uzavření koaliční dohody tří stran šéf ANO Andrej Babiš.

Hlasy proti nákupu aut za desítky milionů korun se ozývají už i na ministerstvu životního prostředí. "Nelíbí se mi to, protože to bude zbytečně drahé," namítá  vedoucí pracovník resortu, který nechce kvůli obavě o místo zveřejnit své jméno.

TOMÁŠ PODIVÍNSKÝ (ministr životního prostředí) – Absolvent Fakulty sociálních...

Ministr životního prostředí v demisi Tomáš Podivínský

V návrhu nákupu stojí, že 130 až 135 aut pořízených na leasing by mělo úředníkům sloužit maximálně pět let, přitom dnes na ministerstvu spolehlivě jezdí i vozy, které jsou dvakrát tak staré.

"Důvodem obměny je zastarávání vozového parku. Kalkulovány jsou varianty od pěti do deseti let životnosti," říká mluvčí ministerstva Matyáš Vitík. Podle něj je záměr teprve ve stadiu "vypracovávání analýz", výběrové řízení ještě nebylo vypsáno.

"Obměna autoparku není vázána na konkrétní vedení ministerstva, ale souvisí s potřebami resortu," zdůrazňuje Vitík.

Údržbu ať dělají externí firmy

Nový vozový park by se podle kritiků prodražil i tím, že u nových aut by údržbu už neměli na starosti řidiči ministerstva, ale externí firmy, kterým by se muselo zvlášť platit. "Služby poskytované leasingovou společností v rámci full servisu by přispěly k vyšší bezpečnosti zaměstnanců," tvrdí naopak mluvčí ministerstva, podle něhož by se neměli řidiči o povinných přestávkách mezi řízením věnovat opravám, ale spíš odpočinku.

Předchozí ministr Tomáš Chalupa (ODS) před dvěma lety zrušil zakázku na nákup 43 nových aut až po kritice, že byla u některých vozidel připravena na míru konkrétnímu modelu.

Ministerstvo životního prostředí není jediné, kde se na poslední chvíli kupují auta. MF DNES už psala o nákupu 24 limuzín pro ochrannou službu ministerstva vnitra či jedenácti vozů pro podřízené organizace ministerstva průmyslu.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.