"Systém je především snahou o větší bezpečnost provozu, chceme zamezit podvodům, kdy se na silnice dostávají i auta s technickými nedostatky," řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.
"Práce STK není vždy nejpoctivější, kontrolou tak často projdou i vozy ve špatném technickém stavu," uvedl Hanzelka. Ministerstvo bude mít nyní díky on-line databázi přehled, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm mechanici provádějí.
Servisní tým ministerstva pak bude moci okamžitě vyrazit na "přepadovou kontrolu" a přímo si ověřit kvalitu odvedené práce. Později by do systému měl přibýt také kamerový systém.
Podle mluvčího Hanzelky jsou v současnosti hlavními problémy STK špatná klasifikace závad nebo jejich zlehčování, a také omlazování vozidel. "Setkáváme se ale i s korupcí, kdy majitelé vozů vkládají bankovky do technických průkazů," dodal.
V září se do systému zapojí asi deset procent z celkového počtu stanic. Dalších 40 % přibude začátkem října a od 1. listopadu by ministerstvo mělo mít pod dohledem všechna pracoviště STK. Těch je nyní v ČR přibližně 350.