Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mínění pořád přeje rebelům

  23:02aktualizováno  23:02
Veřejné mínění je ve sporu kolem České televize pořád na straně stávkujících zaměstnanců. Drtivá většina občanů zároveň nepovažuje televizní krizi za vyřešenou tím, že odstoupil ředitel Hodač, sněmovna odvolala radu a přijala nový televizní zákon. Ukázal to bleskový telefonický průzkum, který pro MF DNES vypracovala agentura Median. Ve čtvrtek a v pátek v něm odpovídalo 538 občanů z celé republiky. Skoro pětina lidí uvedla, že po událostech kolem televize by teď volila jinou stranu než předtím.

Podle jiných průzkumů stoupla v lednu obliba Čtyřkoalice, která protest zaměstnanců televize proti radě a řediteli Jiřímu Hodačovi podpořila.
Pokud jde o to, jak příště volit Radu České televize, poslanci nevyšli vstříc hlasu lidu - jen 16 procent dotázaných se přiklonilo k názoru, že by o radních měla rozhodovat Poslanecká sněmovna.

Varianty, které neúspěšně prosazovala Čtyřkoalice, mají větší podporu. Pro volbu sněmovnou a Senátem je 19 procent, rozšíření této dvojice o prezidenta by si přálo dalších 28 procent.

Víc než třetina lidí si však myslí, že by se rada měla vybírat nějak úplně jinak.
Televizní redaktoři jsou i po rebelii pro většinu veřejnosti důvěryhodnými novináři.

Myslí si to i zhruba polovina voličů ODS, která vzpouru tvrdě kritizovala.
Jen pětina dotázaných je pro to, aby redaktoři, kteří se zapojili do protestů, z televize odešli.

Za hlavní motiv stávky považuje většina lidí to, co říkají redaktoři, tedy obhajobu svobody slova (38 procent říká "určitě ano", 35 procent "spíše ano"). I v tom veřejné mínění neladí s názorem ODS, která mluví třeba o tom, že vzpouru a stávku vyvolaly zájmové skupiny, které se bály radikálních změn v ČT.

Referendum o usnesení "V České republice nebyla a není ohrožena svoboda slova", které přijala sněmovna před týdnem, by skončilo dost těsným výsledkem - podle průzkumu 46 procent lidí s poslanci souhlasí, 54 procent by jejich výrok naopak nepodepsalo.

Zpravodajství ČT, které se muselo vypořádat s tím, jak informovat o věcech, ve kterých se angažují sami jeho redaktoři, obstálo v očích zhruba poloviny diváků.
Necelá třetina se naopak přiklonila k názoru, že zprávy, ve kterých Česká televize (program ČT 1) referuje sama o sobě, jsou tendenční. Zaměstnancům však určitě nepomohl nápad, aby pracovnu generálního ředitele dočasně osídlil původní finanční ředitel.

Na otázku: "Souhlasíte s tím, že se vedení ČT ujal za podpory stávkujících Ladislav Paluska?" odpovědělo "určitě ano" jen 9 procent oslovených. Třicet procent řeklo "určitě ne" a 41 procent "spíše ne".

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman vystoupil na Žofínském fóru (22. června 2017)
Zemanův zdravotní stav je velmi dobrý, trápí ho jen neuropatie, uvedl Hrad

Zdravotní stav prezidenta Miloše Zemana je podle komplexního vyšetření ze závěru července velmi dobrý, uvedla v tiskové zprávě Správa Pražského hradu....  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.