Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trumpův exporadce Flynn mohl porušit zákony, když přijal peníze od Ruska

  21:49aktualizováno  21:49
Bývalý bezpečnostní poradce amerického prezidenta Donalda Trumpa Michael Flynn mohl porušit zákony Spojených států, když přijal desítky tisíc dolarů (stovky tisíc korun) od organizátorů jeho cesty do Ruska v roce 2015. Myslí si to představitelé výboru Sněmovny reprezentantů, který prověřuje vazby Trumpovy prezidentské kampaně na Rusko.

Bývalý Trumpův bezpečnostní poradce Michael Flynn. (10.2. 2017) | foto: AP

„Peníze musí být rozkryty,“ prohlásil republikánský předseda sněmovního výboru pro dohled a vládní reformy Jason Chaffetz. „Prostě nemůžete přijímat peníze od Ruska, Turecka či kohokoli jiného,“ dodal.

Z Flynnových příjmů vyplývá, že v roce 2015 dostal 45 tisíc dolarů (1,1 milionu korun) od ruské televize RT za řeč přednesenou na konferenci, kterou tato prokremelská stanice v Moskvě pořádala.

Peníze dostával také od letecké dopravní firmy Volga-Dněpr a od americké filiálky ruské softwarové společnosti Kaspersky Lab. Flynnova konzultační firma získala také 530 tisíc dolarů (13 milionů korun) od společnosti napojené na tureckou vládu.

Chaffetz spolu s demokratem Elijahem Cummingsem uvedli, že penzionovaný generál Flynn by mohl být trestně stíhán, neboť jako někdejší vojenský důstojník nesměl přijímat ze zahraničí peníze bez předchozího souhlasu či informování americké vlády, což se v tomto případě nestalo.

Flynn do roku 2014 vedl vojenskou rozvědku DIA, loni pak Trumpovi pomáhal s prezidentskou kampaní. Po Trumpově lednovém nástupu do Bílého domu sloužil prezidentovi jako hlavní bezpečnostní poradce.

Po 24 dnech v úřadu ale musel odstoupit kvůli svým nejasným vazbám na Rusko. Flynn totiž viceprezidentovi Miku Penceovi nejdříve řekl, že před prezidentskou inaugurací nehovořil s ruským velvyslancem Sergejem Kisljakem o amerických sankcích proti Rusku. Později připustil, že s Kisljakem jednal a že to Penceovi neřekl nedopatřením.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.