Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Velký třesk v Ostravě. Dopravní podnik rozjede od března rozsáhlé změny

  9:35aktualizováno  9:35
Dopravní podnik Ostrava musí šetřit. Od března tak čeká cestující celá řada změn. A nebudou to pouhé "kosmetické" úpravy. Mnohé autobusové i jedna tramvajová linka zmizí úplně a další změní trasy.
Cestující ostravskou městskou hromadnou dopravou by se měli připravit na velké změny. (ilustrační snímek)

Cestující ostravskou městskou hromadnou dopravou by se měli připravit na velké změny. (ilustrační snímek) | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Změny v MHD tento týden projednali ostravští radní. Příští týden je dostanou na stůl ještě zastupitelé, ale zřejmě už se nedá čekat zvrat.

Od 3. března tak zmizí tramvajová linka číslo 13. A linky 4, 9, 11 a 12 podstatně změní trasy. Lidé, kteří dosud jezdí linkou číslo 48 do Mariánských Hor, se tam nově dostanou linkou 57. Ta zatím jezdí jen sporadicky, ale začne jezdit častěji.

Příklady změn

TRAMVAJE
Linka č. 4
– Zatímco nyní jezdí mezi Martinovem a Plynárnami, od 3. března bude jezdit z Martinova přes Výstaviště a Hranečník až na zastávku Nová huť, jižní brána.

Linka č. 9 – Naopak tato linka, která jezdí z Vřesinské až k Nové huti, bude pak spojovat už jen vozovnu v Porubě s Plynárnami v Přívoze, ale pouze ve špičce pracovních dní

AUTOBUSY
Linka č. 25 – Spojení mezi Horní Datyní, Vratimovem a Vítkovicemi bude úplně zrušeno. Lidé mohou zvolit náhradní spojení s přestupem mezi linkami číslo 21 (81) a 5.

Trasy změní autobusové linky číslo 22, 24, 29, 30, 38, 45, 47, 48, 50 a 57. Linky číslo 25, 36, 60, 73 a 99 budou zcela zrušeny.

Změny se dotknou téměř všech částí města. Například obyvatelé Pískových dolů v Ostravě-Zábřehu už se nesvezou do Vítkovic ani Poruby autobusovou linkou číslo 36. Ta skončí. Místo ní pojede do Poruby linka číslo 48, ale jen na Opavskou. Nezajede až ke Globusu jako teď.

"Protože dopravu mezi zastávkou v Opavské ulici a obchodním centrem si hradí Globus, jednáme s ním v této chvíli o tom, která linka by tam od března mohla zajíždět," vysvětlil Jan Dvořák z firmy KODIS.

"Původně se měly jarní změny týkat i trolejbusové dopravy, ale jelikož v létě budeme prodlužovat trasu na Novou Karolinu, necháme všechny úpravy až na stejný termín," uvedl náměstek ředitele Dopravního podniku Ostrava David Mlčák.

Netají, že podnik musí šetřit. Letos totiž získá o 73 milionů korun méně, než by potřeboval, aby mohl zachovat stejné služby jako loni. Změnami v dopravě ušetří 31,7 milionu.

Vedení města i Dopravního podniku sice informovalo novináře o připravovaných změnách, ale s tím, že jde pouze o vstupní informace a podrobnosti sdělí až na tiskové konferenci v pátek.

Informační kampaň by měla začít v únoru. Nicméně mluvčí města Andrea Vojkovská dodatečně sdělila, že lidé najdou podrobnější informace v nejbližších hodinách na internetových stránkách kodis.cz a dpo.cz.

"Nepůjde o tak razantní změny, jak se může na první pohled zdát. Nerušíme celé úseky linek, jsou tam ale změny tras a konečných zastávek. Některé linky zkrátka pojedou jinam než dosud," vysvětluje David Mlčák s tím, že Dopravnímu podniku nezbylo nic jiného než hledat úspory.

"Změny jsou projednané se starosty městských obvodů. Po jejich zavedení budeme samozřejmě sledovat a vyhodnocovat dopady. Pokud by se některé změny projevily velmi negativně, budeme na to reagovat," ujistil.

K 29. červnu zanikne i linka číslo 20, která dosud spojuje most Miloše Sýkory v centru města se studentskými kolejemi v Porubě. Nově naopak přibude autobusová linka číslo 35 a linka číslo 82 bude přečíslována na 92.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.