Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

MF DNES: Žalobci mají důkazy v kauze Nagyová o špiclování Nečasovy ženy

  1:00aktualizováno  1:00
Manželku premiéra Nečase jsme chtěli ochránit, zní obhajoba Jany Nečasové, dříve Nagyové, a dvou někdejších šéfů vojenské kontrarozvědky. MF DNES zjistila, že žalobci získali důkazy, o nichž jsou přesvědčeni, že tuto verzi rozbijí.

U Obvodního soudu pro Prahu 1 pokračovalo projednávání kauzy zveřejnění odměn někdejší šéfky Nečasova kabinetu Jany Nagyové (na snímku). (15. července 2013) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Žalobci jsou přesvědčeni, že nová svědectví trojici usvědčují z toho, že akce nazvaná Darwin nebyla nic jiného než špiclování Radky Nečasové.

Důkazy jsou celkem tři. První z nich olomouckým státním zástupcům přinesl vysoce postavený důstojník tajné služby. Ve své výpovědi potvrdil, že Ondrej Páleník a Milan Kovanda, kteří vedli vojenskou kontrarozvědku, tuto agenturu zneužili. Což oni sami popírají.

Druhým důkazem je odborné stanovisko útvaru, který se na sledování lidí specializuje. Jeho důstojníci zkoumali materiál, který vojenské zpravodajství na Nečasovou nasbíralo. Páleník a Kovanda tvrdí, že chtěli zjistit, zda rodinu premiéra Nečase někdo neohrožuje. Specialisté se po studiu záznamů přiklonili k názoru, že taková akce by vypadala jinak. Ve skutečnosti podle nich šlo o špehování.

A třetím argumentem obžaloby je fakt, že akci Darwin neschválilo ministerstvo obrany, což je vážné porušení předpisů.

Nečasová, Páleník a Kovanda čelí obvinění ze zneužití pravomoci. Bývalá nejbližší spolupracovnice premiéra Nečase (dnes jeho manželka) na něj podle policie vyvíjela nátlak, aby se rozvedl. Nezákonné sledování Radky Nečasové údajně zosnovala roku 2012.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.