Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Metru možná přibude stanice na trase A

  14:46aktualizováno  14:46
Praha - Trasa metra A by v budoucnu nemusela končit ve stanici Skalka, ale cestující by mohli využívat i novou stanici, která by byla součástí depa v Hostivaři. Tento záměr města a Dopravního podniku však ještě není definitivně potvrzen, protože doposud neskončilo územní řízení o této stavbě. Dopravní podnik vychází ve svých plánech z toho, že by na postavení nové stanice stačilo investovat relativně málo peněz - přibližně půl miliardy korun -, což je však mnohem méně, než kolik stojí klasické hloubené stanice s eskalátory. Stanice s pracovním názvem Depo Hostivař by však byla povrchová a odpadla by i nutnost stavět pro vlaky metra nové koleje, protože soupravy se i nyní v depu Hostivař otáčejí.
Připravujeme mapu rozšířené trasy A.

Vlastní stanice pro cestující by byla v místech, kde se nyní nachází již zastaralá myčka vozů metra. Tu chce dopravní podnik zrekonstruovat a umístit v sousední hale. "V plánu našich investičních akcí tato stanice je. Pokud by se vše podařilo, byla by stanice otevřena už v příštím roce," uvedla mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová.

Náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl však brzký termín stavby nové stanice zpochybnil. "Záměr postavit tuto stanici metra sice existuje už asi dvanáct let, ale nyní se teprve zpracovává dokumentace k územnímu řízení. Stanice by byla samozřejmě pro tuto část Prahy přínosná, ale bohužel jsou zde i technické argumenty proti. Teď jde o to, jestli se nám je podaří vyřešit," řekl Hejl. "Pokud se podaří získat stavební povolení ještě v tomto roce, mohla by stavba začít za rok a výstavba by pak trvala asi dva roky," míní primátorův náměstek.

Nová stanice metra by se nacházela poblíž křižovatky Černokostelecké a Sazečské ulice, kde by také vyrostl nový autobusový terminál a dvě velká záchytná parkoviště Park and Ride. Právě přesunutí autobusového terminálu od nynější konečné stanice metra Skalka k hostivařskému depu by snížilo dopravní zátěž u Skalky. U depa Hostivař by pak končilo svou jízdu dvanáct linek Pražské integrované dopravy a sedm linek ČSAD.

Stanice ve spojení se záchytným parkovištěm má mít výhodnou polohu i pro dopravu návštěvníků vznikajícího sportovního komplexu na Hagiboru.

Stavba nové stanice v depu Hostivař by vznikala za provozu, tedy bez omezení dopravy na trase metra A. Obdobným způsobem vznikla i stanice metra Skalka, kterou při výstavbě vlaky metra projížděly.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.