Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Metro vyrazilo na celou trasu B

  7:23aktualizováno  7:23
Praha - Po více než půl roce už jezdí metro na všech třech trasách. Soupravy vyrazily i na trasu B, kde však budou dál projíždět čtyřmi stanicemi. Lidé ze sídlišť na jihozápadním a severovýchodním okraji Prahy se tak opět dostanou rychle do centra. Dopravní podnik zprovozil trasu mezi Zličínem a Černým Mostem.

Dosud museli cestující složitě cestovat tramvajemi či autobusy, pouze někteří co mohli jet kyvadlovými vlaky se dostali do centra rychle.

Na trase B už jezdí soupravy mezi Zličínem a Florencí tak jako před povodní. Mezi Florencí a Černým Mostem pojedou ve špičce dva vlaky ze tří a mimo ní každý druhý.

Podle technického ředitele Dopravního podniku Tomáše Jílka však stále zůstanou na trase B uzavřeny čtyři stanice. "Náměstí Republiky a Národní otevřeme do 10. března, a karlínské Křižíkovu s Invalidovnou asi až poslední březnový den," řekl.

Trasa B vozí nejvíce lidí ze všech tří linek metra. Její oprava trvala ze všech tras nejdéle.

Podle Jílka byly velmi obtížné opravy ruských eskalátorů, které jsou na této trase nejdelší. "Pohyblivé schody se opravují ještě na přestupu mezi béčkem a céčkem na Florenci, takže lidé budou muset přecházet mezi oběma trasama přes Sokolovskou," upozornil Jílek.

Do konce března by měl dopravce otevřít i uzavřené vstupy do metra na už zprovozněných stanicích. To se týká například Karlova náměstí a výstupu na Palackého náměstí a výstupu Na Knížecí ze stanice Anděl.

Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové se také nemění ceny jízdenek. To znamená, že lístky za osm korun dále platí půl hodiny a za dvanáct korun hodinu a půl," upřesnila Kuchařová.

Kvůli zprovoznění metra se v pondělí vrací většina tramvajových linek na své původní trasy, s výjimkou těch, které dříve jezdily poničenou Sokolovskou.

V metru se stále pracuje
Dlouhého půl roku po povodních bude opět v provozu celé metro. Ovšem škody na pražské městské dopravě budou dělníci odstraňovat ještě několik měsíců.

Podle Josefa Kutila z Inženýringu dopravních staveb měli stavbaři velké problémy především z vyvážením suti z podzemních prostor.

"Nejhorší to bylo na trase B, která je nejdelší a nejhlubší, tam jsem oproti původním předpokladům vyváželi rozbité věci z podzemí o dva víkendy déle, než jsme původně plánovali," podotkl.

Na trase B nedaleko stanice Palmovka dělníci museli prokopat z tunelu nouzový otvor na povrch, kterým pak odváželi ven zeminu. Dopravní podnik také podle původních optimistických předpokladů tvrdil, že celou trasu B znovu otevře pro cestující do konce ledna, tento optimistický předpoklad ale nevyšel.

Podle technického ředitele Dopravního podniku Tomáše Jílka se na trase B vyměnily desítky kilometrů kabelů. "Oprava pražského metra po povodních byla ojedinělá technická akce, která nemá ve světě obdoby," poznamenal.

Podle něj do konce června zřejmě zmizí i všechny skládky rozbitého materiálu z povodní, které jsou stále ještě v okolí některých stanic.

"Do léta bychom chtěli také opravit všechny stanice tak, aby vypadaly ještě lépe než před povodněmi. Lidé by se neměli už dívat na holé zdi bez obložení, a třeba na stanici Náměstí Republiky bude daleko lepší osvětlení," tvrdí Jílek.

Nyní jsou už v provozu všechny stanice metra na trase A mezi Skalkou a Dejvickou a na trase C mezi holešovickým nádražím a Hájemi. Céčko také bylo prvním z celých zprovozněných úseků po povodních, vlaky tam vyjely poprvé už v polovině listopadu minulého roku.

Stále však není jasné, kdo bude za zaplavené metro potrestán. Policejní vyšetřovatelé zatím nikoho konkrétního neobvinili a člen magistrátní vyšetřovací komise, který odmítl být jmenován, prohlásil, že vyšetřování stejně skončí tak, že viníkem bude pouze tisíciletá voda.

Velká voda také způsobila problémy v tramvajové dopravě, stále zůstává uzavřena tramvajová trať přes Karlín.

Šéf Dopravního podniku Milan Houfek však zpochybnil tvrzení starosty Prahy 8 Josefa Noska, že tramvaje se vrátí do Karlína až na podzim. "Praha 8 nemá vůbec se stavbou nic společného. Firmy, co tam opravují vodovod a plyn, by nás tam měli pustit někdy v dubnu, a my bychom pak byli s opravami hotovi asi za tři měsíce," tvrdí Houfek.

Drtivá většina tramvajových linek se vrátila po svých tras s výjimkou zmíněné trati přes karlínskou tepnu Sokolovskou. Tam budou tramvaje a metro stále nahrazovat dvě autobusové linky.

Poprvé od povodní také vyjede tramvajová linka číslo 3 z Lehovce do Modřan a čtytřiadvacítka přestane jezdit přes Seifertovou na Žižkově. Linku číslo 14 dopravce prodloužil až ke kobyliské vozovně.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Dálnice D49 Fryšták - Lípa I. a II. etapa
Silničáři plánují dálnici kolem Zlína, lidé z Kostelce požadují tunel

Ačkoliv se silničářům stále nedaří spustit výstavbu dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, plánují už také její pokračování do Lípy, při kterém má vzniknout i nový...  celý článek

Farář Kazimierz Plachta v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Farář z vypáleného kostela poslal obviněným dopis. Odpouštím vám, píše

Dopis plný duchovního odpuštění a naděje do budoucnosti poslal farář zničeného kostelíku v Gutech na Třinecku dvěma mladým mužům, kteří jsou ze zapálení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.