Metro není nebezpečné, tvrdí Houfek

  • 11
Praha - Mlčení pražského Dopravního podniku kolem nesprávně fungujícího hlavního větrání v metru prolomil samotný šéf dpolečnosti Milan Houfek. Tvrdí, že firma rozhodně neměla v úmyslu něco tajit. "Metro není nebezpečné," prohlásil.

Proč se informace o nefungující ventilaci objevily až měsíc poté, co se na závadu přišlo?
Nevím, co je nám vyčítáno. Měli bychom snad všechno, o čem se dozvíme, ihned vyvěsit na internet? Osobně jsem se o problému dozvěděl ve středu večer. Teď jsem dostal poslední zprávu. A ta říká, že nefunkční byla jediná ventilační šachta. Zpráva o tom existuje, jak říká naše mluvčí, teprve deset dní. A proč tato závada, která je navíc v této době podle mých informací už zřejmě odstraněná, vyšla na veřejnost až teď, notabene den před zasedáním zastupitelstva, to skutečně nevím. Mám pocit, že je to uměle vyvolaná záležitost.

Takže teď už je všechno v pořádku?
Existuje ještě jeden problém - nefunguje dálkové ovládání ventilace. To zatím nejsme schopni opravit, ale do poloviny března by mělo být všechno v pořádku. Prakticky to znamená, že nejde zmáčknout tlačítko a obrátit tak chod ventilací, které normálně nasávají vzduch dovnitř, směrem ven. Musí se to udělat ručně.

To ale znamená zdržení. V případě havárie nebo zamoření metra kouřem jde o minuty.
Není to nijak nebezpečné, vše je samozřejmě zajištěno náhradním způsobem. To znamená, že jsou organizačně vyčleněni lidé, kteří mají na starosti v případě mimořádné události obrátit chod ventilace. Nastoupí konkrétní pracovníci, kteří do 10 nebo 15 minut, teď přesně nevím, ventilaci přepnou.

Čtvrt hodiny je dost dlouhá doba. Stačilo by to?
Tu jsme si neurčili my, ale hasiči samotní. Předpokládám, že vědí, proč takový termín stanovili.

KAUZA VENTILACE V METRU

Hasiče metra šéfové na iDNES nepustili

Rychlá oprava metra odborníkům vadí

Větrací systém metra nefunguje

Co říkáte na výtky ohledně zbytečného spěchu s opravami metra na úkor bezpečnosti?
Rychlost není na úkor bezpečnosti, ale toho, že holt někde ve stanicích chybí obklady. Připadá mi pikantní, když je mi téměř před zprovozněním celého metra, vytýkána rychlá rekonstrukce. Navíc Dopravní podnik není ten, kdo rozhoduje, že je všechno v pořádku a metro může jezdit. Na to mají kulatá razítka jiní, především drážní úřad. A nikdo z těch, kdo tato razítka má, si nedovolí je dát pod něco, co by bylo nebezpečné. Chtěl bych vidět někoho, kdo odsouhlasí provoz v metru, přestože ví, že jsou někde nedostatky.

A co výtky, že nenecháváte vyměňovat všechny zaplavené kabely a součástky, ale jen je "oprášíte" a vrátíte zpátky?
Zaprvé všechno prochází bezpečnostními zkouškami a za druhé je tendence opačná. Je to měsíc, kdy jsem stál před zastupiteli poté, co nám mezi stanicemi Florenc a Vltavská zahořel kabel a obhajoval jsem, že je nutný zvýšený rozsah výměn kabelů, což bude stát víc peněz. Byl jsem téměř označen za někoho, kdo si vymýšlí. Teď se dozvídám, že neyměňujeme. Nevím, co k tomu víc říct.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video