Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Metro jako bariéra

  6:48aktualizováno  6:48
Praha - Nové stanice metra se už stavějí vždy s plošinou nebo výtahem pro vozíčkáře, invalidy či rodiče s kočárky. „To oceňujeme. Ale když není možné v centru města vystoupit, není proč na okraji města nastupovat,“ říká Erik Čipera z občanského sdružení Asistence. Stojí za otevřeným dopisem řediteli Dopravního podniku a pražskému primátorovi. „U celé řady stanic metra, které byly vybudovány dříve, nedochází ke zpřístupnění pro vozíčkáře. Překvapuje nás nedůslednost, se kterou se změny dějí,“ píše se v dopise. Asistence zde poukazuje na situaci v centru Prahy, kde jsou výtahy pro Pražany, kteří nemohou jet po eskalátorech, pouze ve třech stanicích. Dopravní podnik se však brání. „Ve stanicích, kde to bude možné, postupně vybudujeme výtahy. V centru ale výtahy znemožňuje stará architektura stanic,“ říká mluvčí podniku Ondřej Pečený.

MEX: Metro jako bariéra | foto: Michal ŠulaMF DNES

Stanice metra budované v době, kdy se postižení přehlíželi, znemožňují výstavbu výtahů, které by jim mohly pomoci dnes.

Praha - „Nedostupnost MHD brání dalším možnostem zapojit tělesně postižené do každodenních aktivit,“ píše občanské sdružení Asistence Dopravnímu podniku a magistrátu v otevřeném dopise.
Asistenti vozíčkářů se problémem, jak se dostat do metra, aniž by dostali pokutu za jízdu s vozíkem po eskalátoru, zabývají každý den. Ptají se, proč už nejsou stanice bezbariérové. Zejména v centru.

Problém: vysoké náklady
„Výstavbě výtahů nám v centru brání prostorové řešení stanic. Vyžádalo by si to rozsáhlou stavbu v podzemí i na povrchu, což by bylo enormně drahé,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený. Dodává, že vyústění výtahové šachty by na povrchu často končilo v soukromém objektu. To však neplatí u všech stanic. Na Můstku „B“ se již bezbariérový výstup staví a další stanice má podnik v plánu. „Nemůžeme říci, že podnik vůli ke zlepšování nemá. Chceme vyvolat debatu, zda by šlo místo stavby nových stanic zlepšit ty stávající,“ říká Erik Čipera z Asistence. Problém vidí také ve speciálních autobusových linkách pro vozíčkáře. „Jsou zajišťovány nejstaršími možnými autobusy. Tomu také odpovídá jejich poruchovost, hlučnost a dýchatelnost v jejich okolí i uvnitř,“ dodává na adresu Dopravního podniku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Profesor Jiří Drahoš, který si pozval do Prahy dobrovolníky, aby ji poděkoval,...
Drahoš v námořnickém děkoval dobrovolníkům za podpisy pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal profesor Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří mu sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Pražské Žluté lázně...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.